Sunday 6 November 2011

برخورد قهرآمیز با نصرتی و رضایی به چه قیمتی ؟

امیر خسروجردی

هفته گذشته اتفاقی تلخ درفوتبال ایران رخ داد  که کل جامعه را درشوکی عمیق فرو برد اما درکمال تعجب رسانه ها و بخصوص صداوسیما به صورت گسترده به این قضیه پرداختند ، منظور من از نوشتن این مطلب این نیست که چرا رسانه ها به  حرکت زشت و ناپسند محمد نصرتی و شیث رضایی دوبازیکن تیم پرسپولیس درصحنه شادی گلهای اول و دوم دربازی با داماش گیلان پرداختند ، باید به زوایای این حرکت پرداخته شود تا ورزشکاران و بازیکنان فوتبال ایران دیگر دست به حرکاتی چنین ناپسند درمیادین ورزشی  نزنند اما نباید طوری به این دوبازیکن حمله شود که آنها به خاطر انجام یک عمل اشتباه نابود شوند.

صداوسیما که دربخشهای مختلف خبری و برنامه های مختلف ورزشی به این موضوع پرداخت و بی رحمانه این دوبازیکن را به مسلخ برد اما باید سئوالی از مدیران رسانه به اصطلاح ملی پرسید که  آیا این کار شما اشاعه بیشتر فحشا درجامعه نیست ؟  آیا شما دربرنامه های مختلف به همه ناهنجاریهای جامعه می پردازید یا اینکه می خواهید با این کار نشان  دهید مشکلات فقط در جامعه ورزش وجود دارد .

هر روز در گوشه ای از کشور مسائلی اتفاق می افتد که هیچگاه دررسانه ها انعکاس پیدا نمی کند اما آیا باز هم مسئولان کشور صحبتی دراین باره می کنند ، دراین موضوع خاص که دربازی پرسپولیس و داماش افتاد برخی خواستند سوار بر موج شده و از این رهگذر برای خود نمدی ببافند . درروزهای گذشته این دوبازیکن به عناوین مختلف مورد تهاجم قرارگرفتند اما چرا باید برخوردها به صورت چکشی باشد ؟ روزی نیست که درجامعه حادثه تلخی رخ ندهد ،دراین روزها صداوسیما برای ورزش دایه بهتر از مادر شده و به هر طریق ممکن مدیران  ورزش ایران را متهم می کند که چرا جلوی این حرکات زشت را نمی گیرند اما به واقع باید گفت دراین موضوع خاص ورزش کشور مظلوم واقع شد و هر فرد غیر مسئولی ادعای کارشناسی به خود داد  اما باید به این آقایان گفت فقر فرهنگی همه جامعه ایران را فراگرفته و این معضل فقط مختص به ورزش کشور نیست.

درهیمن روزها بسیاری ازبازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و کارشناسان ورزش با امضا طومارهایی خواستار تخفیف درحکم محمد نصرتی شدند چون به واقع این بازیکن تاکنون سابقه انضباطی نداشته ، دراین زمان قصد نداریم عمل این بازیکن را تایید کنیم اما نباید کاری کنیم که این بازیکن از صحنه ورزش طرد شود. هنوز یادمان نرفته با گل همین بازیکن به تیم ملی بحرین ، تیم ملی ایران به جام جهانی 2006 آلمان صعود کرد و باعث شادی بی حد وحصر میلیونها ایرانی شد ، پس باید به مسئولان فدراسیون فوتبال گفت درزمان  صدور رای این سوابق را نیز لحاظ کنید.

شیث رضایی نیز با انشتار بیانه ای به طور رسمی از مردم وجامعه ورزش عذرخواهی کرد و خواستار بخشش وی از جانب مردم شد همین که این دوبازیکن به اشتباه کارخود پی برده اند  باید درمجازاتشان تخفیف قائل شد و نباید برخورد قهرآمیز با آنها کرد چون قطعا با نابود شدن این دوبازیکن چیزی عاید کشور نخواهد شد و فقط ما با این کار اشتباه دوتن از سرمایه های فوتبال ایران رابا دست خود نابود کرده ایم .

جواد نکونام کاپیتان با اخلاق تیم ملی فوتبال ایران درمصاحبه ای دردفاع از محمد نصرتی با شجاعت تمام گفت مگر با کسانی که حق مردم ایران را خوردند  برخوردی شد که حال قصد نابود کردن این دوبازیکن را دارید ، تاچه زمانی ورزش ایران باید تاوان ندانمکاری مدیران خود را بپردازد ، آیا مسئولان ورزش کشور برای بالا بردن فرهنگ ورزشکاران و ارتقاء سطح فکری و مسائل روحی و روانی آنها کاری کرده اند که امروز از آنها توضیح می خواهند  ؟ اینها سئوالات بی جوابی است که جامعه ورزش از مسئولان نظام و ورزش کشور دارد .

محمد نصرتی و شیث رضایی به طور رسمی از مردم و جامعه ورزش عذز خواهی کرده و منتظر نگاه محبت آمیز مدیران فدراسیون فوتبال هستند حال چرا برخی از افراد منتظر له شدن این دوبازیکن هستند سئوالی است که باید از خود آنها پرسید،درنگاهی دیگر بزرگترین اختلاس تاریخ ایران رخ می دهد و سه هزار میلیارد از سرمایه های مردم ایران به باد فنا می رود و وزیر امور اقتصاد و دارایی و زیر مجموعه این وزارتخانه که متهمان اصلی این رسوایی هستند درمجلس با یک عذرخواهی ساده این قضیه مهم را به اصطلاح ماست مالی می کند  و انتظار دارد مردم وی را ببخشند حال چطور برخی توقع دارند مردم و جامعه عذر خواهی نصرتی و رضایی را نادیده بگیرند ، آیا همه مسائل و مشکلات مملکت درورزش ایران اتفاق می افتد و بقیه سازمانها و ارگانها بری از هرگونه اشتباهی هستند ، چرا صداوسیما به این معضلات نمی پردازد ؟چرا رسانه ملی خیلی راحت از مسئله اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مدیران دولتی عبور کرده و به قولی آن را کش نمی دهد ؟ به راستی ورزش ایران محل تسویه حسابهای شخصی مدیرانی  است که اصلا جنس شان از ورزش نیست و با این مقوله آشنایی ندارند.


درورزش دنیا خیلی اتفاقات بدتر از این رخ می دهد که رسانه ها به صورت درست واصولی به آن می پردازند چون آزادی بیان درکشورهای غربی نهادینه شده است و با افراد برخورد قهرآمیز صورت نمی گیرد .درهفته گذشته درست مثل صحنه بازی پرسپولیس و داماش دربازی تیمهای لیورپول و بلکبرن نیز اتفاق افتاد اما رسانه ها خیلی این قضیه را بزرگ جلوه ندادند حال درایران افرادی دراین باره اظهارنظر می کنند که اصلا صلاحیت ورود به این مسائل را ندارند اما چون به مردان صاحب قدرت وصل هستند خود را باید درهمه امور دخالت دهند.
آ

No comments:

Post a Comment