Sunday 13 November 2011

کورش محمدخانی:می خواهم روزی قهرمان مسابقات فرمول یک جهان شوم




امیر خسروجردی

کنفرانس خبری کورش محمد خانی جوان بیست و دوساله ایرانی که درمسابقه ای که قبل از مسابقات فرمول یک درهند برگزار شد، درخشش فوق العاده ای داشت و دربین بیست راننده منتخب جهان به مقام ارزشمند سوم دست یافت ، دوشنبه گذشته توسط شرکت لندن اسپورت پروداکشن و با حضور خبرنگاران رسانه ها درلندن برگزارشد.

محمدخانی که از پنج سال پیش درانگلستان به سر می برد علاوه بر تحصیل دررشته بی زینس درمسابقات فرمول رنو نیز شرکت فعال دارد که دراین رقابتها نیز چندین عنوان قهرمانی نیز به دست آورده است .

دراین نشست خبری ،کورش محمدخانی درابتدا  برای آگاهی بیشتر حاضرین درجلسه به معرفی کوتاهی از خود  پرداخت و گفت :وی درشهر مشهد متولد شده و پدرش سالها قبل مسئولیت دبیری  هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان را برعهده داشته است .وی درادامه  اظهارداشت :از زمانی که پدرم علاقه روز افزون من را درزمینه رانندگی دید از  هفت سالگی مرا دراین زمینه آموزس داد و من نیز تمامی این مهارتها را زیر نظر پدرم یاد گرفتم و درسن ده سالگی رکورد پرش با اتومبیل درجهان رابه نام خود ثبت کردم که میزان پرش هفت متر بود که این رکورد تاکنون نیز دست نخورده باقی مانده است.

وی درادامه افزود:پس از چندین سال که به خوبی آموزشهای لازم را نزد پدر فراگرفتم ، برای ادامه تحصیل به انگلستان مهاجرت کرده و از شش سال پیش تاکنون درلندن سکونت دارم و علاوه بر تحصیل به  صورت حرفه ای رانندگی را دنبال کرده و درمسابقات فرمول رنو نیز حضوری مستمر و حرفه ای دارم. محمد خانی با بیان اینکه این رشته ورزشی حد و مرزی نمی شناسد گفت: اتومبیلرانی درهمه دنیا طرفداران بی شماری داشته و جوانان درکشورهای مختلف علاقه زیادی دارند که به صورت حرفه ای به این رشته جذاب روی بیاورند.

کورش اظهارداشت :دراین چند ساله درمسابقات فرمول رنو به خوبی توانسته خود رابه عنوان یک راننده ایرانی موفق جا بیندازد ، بطوریکه اسپانسرهای زیادی دراین مدت برای حمایت از وی  اعلام آمادگی کرده اند.وی درباره مسابقات هند گفت:این یک مسابقه ویژه بود که بیست راننده منتخب جهان درآن شرکت داشتند که من پس از دوشرکت کننده انگلیسی به مقام سوم دست یافتم و جایزه بیست هراز دلاری را نیز از آن خود کردم . وی درادامه گفت :دراین مسابقات با نام ایران وبه عنوان نماینده هزاران راننده علاقمند ایرانی شرکت کرده و به خوبی می دانستم که مسابقات فرمول یک و درکل پیکارهای اتومبیرانی تا چه اندازه درایران مشتاق دارد.

محمدخانی درپاسخ به سئوالی درباره حمایت دولت و فدراسیون اتومبیرانی ایران از وی گفت :فدراسیون اتومبیلرانی هیچ حمایتی از من دراین باره انجام نداد وحتی بعد از کسب مقام سومی هم  تماسی با من نگرفت درحالیکه این فدارسیون می تواندبا حمایت از جوانان علاقمند این رشته آنان را  درراه کسب موفقیت بیشتر دراین رشته  یاری کند .

وی درادامه اظهارداشت:پس از پایان مسابقات هند اسپانسرهای زیادی ابراز علاقه کردند که با من برای ادامه کار قرارداد همکاری به امضا برسانند که این مذاکرات درحال انجام است و دراین بین باید از زحمات فربد   سروندی ، مدیرشرکت لندن اسپورت پروداکشن کمال تشکر را بکنم که ضمن حمایت همه جانبه از بنده زمینه برگزاری کنفرانس خبری امروز را فراهم کرد تا من بتوانم با اصحاب رسانه به گفتگو بنشینم.

کورش با بیان اینکه قصد دارد به همه افتخارات درمسابقات با اهمیت فرمول یک برسد گفت :دراین باره رانندگان موفق درمسابقات فرمول یک مانند مایکل شوماخر و قهرمانان دیگر را الگوی خود قرارداده وبا انجام تمرینات مستمر و مداوم تصمیم دارم درآینده یکی از قهرمانان این رشته درجهان باشم تا از این راه جوانان دیگر ایران نیز تشویق شوند تا دراین مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به نقش مهم  فدراسیون اتومبیرانی و موتورسواری ایران در حمایت از جوانان این رشته گفت :باید به جوانان بها داد تا آنها بتوانند دراین رشته جذاب و مفرح پیشرفت کرده و موفق شوند تا نام ایران درمسابقات اتومبیرانی درجهان طنین انداز شود .باید به آنها فرصت داد تا خود را درعرصه های بین المللی نشان دهند ،تنها مسئله امروز علاقه مندان به این رشته درایران ،نبود امکانات است که همت مسئولان را دراین رابطه می طلبد.

درادامه این کنفرانس خبری، فربد سروندی مدیربرنامه های رسانه ای و تبلیغاتی کورش،  با اعلام خوشامدگویی به حاضران درجلسه گفت :این اولین برنامه ای است که درقالب کنفرانس خبری برای حمایت از ورزشکاران  ایرانی در انگلستان برگزارمی کنیم و تصمیم داریم فعالیت دیگر ورزشکاران ایرانی تا بازیهای المپیک تابستانی لندن را به نحو مطلوبی پوشش داده و آن را خبر رسانی کنیم.

وی درادامه اظهارداشت :محمدخانی یکی از جوانان ایرانی است که توانسته با تلاش و کوشش فراوان دراین رشته به موفقیت برسد و پس از درخشش وی درمسابقات هند، توانستیم ارتباطات خوبی با اسپانسرهای حاضردراین مسابقات برقرارکنیم  و آنها نیز اعلام آمادگی کردند از کورش که آینده درخشانی دارد حمایت کنند.

فربد در رابطه با فعالیت لندن اسپرت پروداکشن در مسابقات المپیک لندن گفت:برنامه های مختلفی در پیش رو داریم  و با ارتباط خوبی که با کمیته ملی المپیک انگلیس برقرارکرده ایم و حمایت آنها، قصد داریم فعالیت ورزشکاران المپیکی ایران را در انگلستان و  رسانه های خارجی بیشتر انعکاس دهیم.

دراین نشست خبری شبکه های مختلف تلویزیونی مانند بی بی سی فارس ،پرس تی وی ، من وتو تی وی و خبرنامه خلیج فارس و چند رسانه دیگر حضور داشتند.

No comments:

Post a Comment