Friday 14 January 2011

کره شمالی صفر - ناصر حجازی صفر/امیر حسین برادران


 فاینال اسپرت نیوز--مسابقه ایران و کره شمالی برای هر دو تیم بازی بسیار حساسی هست، هر دو تیم به پیروزی این بازی احتیاج دارند.
تیم ایران صرف نظر از هر نتیجه ای در بازی اول، باید بازی دوم را ببرد، حتی الان که سه امتیار از بازی اول داریم، نمی توانیم با مساوی ،به رفتن به مرحله بعد اطمینان داشته باشیم. ما باید این بازی را ببریم تا با خیال آسوده و ترکیبی متفاوت و استراحت دادن به چند تا از بازیکنان، به دیدار بعدی فکر کنیم .
من همیشه تاکید داشتم که این یک تورنمنت هست و باید خیلی حرفه ای و آگاهانه عمل کنیم، یک اشتباه همه چیز را عوض خواهد کرد!
کره شمالی در حالی به دیدار تیم ما می آید که از بازی اول مقابل امارات، یک امتیاز دارد و صد در صد به پیروزی فکر می کند! کره شمالی در یک سال گذشته وضعیت بسیار خوبی داشته( قهرمان نوجوانان  و جوانان آسیا و رفتن به جام جهانی2010) نشان از پیشرفت این کشور در این رشته داشته!
بازی بسیار خوب این تیم در مقابل برزیل که اگر آن گل توام با شانس مایکون، دفاع برزیل نبود، شاید مساوی هم می کردند و حتی در مقابل پرتقال با وجود دریافت هفت گل، هیچوقت دفاع نکردند و خیلی مردانه بازی کردند ، یک فوتبال متکی بر سرعت و با نظم که می تواند برای ما دردسر ساز باشد !
فوتبال کره همیشه ، فوتبال سرعتی بوده و ما در گذشته برای مقابله با آنها به بازیکنان تکنیکی که داشتیم ، متکی بودیم و اغلب هم برنده می شدیم،تیم های ملی ایران و کره شمالی تاکنون 21 بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن 15 برد برای تیم ملی کشورمان بوده و6 بار دو تیم به تساوی رسیده اندو تیم ملی کره شمالی همچنان در حسرت برد مقابل ایران می باشد! اما این بار ما فاقد آن بازیکنان با تکنیک هستیم و برای همین می تواند خطرناک باشد !
یک دیدار ما با کره شمالی از میان دیدارهایی که داشتیم، جزء تاریخ فوتبال ماست،  که همیشه در یادها ماندنی هست !  بازی در   در شهر پیونگ یانگ  ، کره شمالی، که در پایان 90 دقیقه، بدون گل مساوی شد و فردای آن روز مجله کیهان ورزشی، تیتری زد، تحت عنوان: کره شمالی صفر- ناصر حجازی صفر ، چون کره 90 دقیقه به دروازه ایران حمله کرد و ناصر حجازی هر چه زدند، گرفت و اگر در درون دروازه ما نبود ، شاید بزرگترین شکست را متحمل می شدیم !

برگرفته شده از سایت فاینال اسپرت نیوز-www.finalsportnews.com