Monday 31 October 2011

گفتگوی فربد سروندی با کورش محمدخانی قبل از رفتن به پیش مسابقه فرمول ۱هند


این ویدئو چند ساعت قبل از رفتن کورش به پیش مسابقه فرمول۱ هند با موبایل(آیفون۴) گرفته شده



Sunday 30 October 2011

درخشش کورش محمدخانی در مسابقات جهانی هند،قبل از مسابقه فرمول۱




فربد سروندی


فاینال اسپرت نیوز- کورش محمدخانی ۲۲ ساله ،تنها راننده فعال ایرانی در مسابقات معتبر اتومبیل رانی جهان ،روز یکشنبه در مسابقه قهرمانی هند که قبل از مسابقه فرمول ۱ برگزار شد، مقام سوم را کسب کرد.
کورش با نوزده راننده برتر و جوان  منتخب فدراسیون جهانی اتومبیلرانی  مسابقه داد و بعد از دو راننده بریتانیایی در مکان سوم ایستاد.
کورش که ساکن  انگلستان  است ، به همراه ۵ راننده انگلیسی، اما با نام ایران ، در این مسابقات شرکت کرده بود و با نفر دوم که تنها دختر شرکت کننده  که او هم از انگلستان بود، رقابت نزدیکی داشت، اما در نهایت  جا ماند.

این مسابقه به پیشنهاد حمایت کنندگان مالی مسابقات  فرمول۱ ، به منظور شناسایی  راننده های  مستعد جهان و جذب آنها توسط تیمهای حاضر در مسابقات و در نهایت ، سرمایه گذاری روی آنها برگزار شد و قرار است ادامه یابد.

بیش از ۱۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان این مسابقه را که قبل از مسابقه فرمول ۱ انجام شد، بصورت زنده از چندین کانال  تلویزیونی، مشاهده کردند.

محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس از سمتش برکنارشد


سایت باشگاه پرسپولیس تهران عصر امروز درخبری فوری اعلام کرد ، محمد رویانیان مدیرعامل  این باشگاه ، محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس  را ازسمت خود برکنار کرد .جزئیات این برکناری هنوز از جانب مسئولان باشگاه اعلام نشده  اما حوادث زشت بوجود آمده دربازی روزگذشته تیمهای پرسپولیس و داماش گیلان دراین کار بی تاثیر نبوده است جمشید زارع قائم مقام باشگاه پرسپولیس نیز با تایید این خبر اعلام کرد از تجارب آقای خوردبین درقسمت دیگری از باشگاه استفاده خواهیم کرد.

Friday 28 October 2011

کرانچار با قراردادی دوساله رسما سرمربی تیم سپاهان شد


زلاتکو کرانچار کروات که روز گذشته برای مذاکره با مسئولان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان وارد اصفهان شده بود ، سرانجام جمعه شب پس از توافق با علیرضا رحیمی مدیرعامل این باشگاه با عقد قراردادی دوساله به طور رسمی هدایت تیم فوتبال سپاهان را برعهده گرفت.
این مربی اهل کرواسی پنج‌شنبه  از امکانات باشگاه سپاهان بازدید کرده و رضایت خود را از این امکانات اعلام کرده بود و بیشتر مذاکرات طرفین پیرامون مسائل مالی بود که جمعه دراین باره نیز توافق کامل  بین وی و مسئولان باشگاه سپاهان صورت گرفت .

طبق توافقی که بین کرانچار و مسئولین باشگاه سپاهان بدست آمد  ، وی دستياري را با خود به ایران نخواهد آورد و کریم قنبری کمک لوکا بوناچیچ وسرمربی موقت سپاهان به عنوان دستیار کرانچار دراین تیم اصفهانی خواهد بود .همچنین  شایعه حضور عليرضا مرزبان دستيار سابق كرانچار دراصفهان  از جانب مسئولان باشگاه سپاهان تکذیب شد.خاطرنشان می کنم  کرانچار دو فصل قبل  برای نیم فصل هدایت تیم فوتبال پرسپولیس رابرعهده داشت اما به علت اختلاف با حبیب کاشانی سرپرست سابق این باشگاه از سمت خود برکنارشد.

Thursday 27 October 2011

ورود کرانچار به اصفهان برای قبول هدایت تیم فوتبال سپاهان


زلاتکو کرانچار کروات برای مذاکره با مسئولان باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بامداد پنجشنبه وارد اصفهان شد و قرار است عصر امروز مذاکره نهایی را برای قبول هدایت این تیم با رحیمی مدیرعامل باشگاه سپاهان انجام دهد. کرانچار که دوسال گذشته برای نیم  فصل هدایت تیم فوتبال پرسپولیس را برعهده داشت با نظر حبیب کاشانی سرپرست سابق این باشگاه از سرمربیگری سرخپوشان پایتخت کنار گذاشته شد ، این درحالی بود که تیم پرسپولیس درآن زمان با هدایت این مربی کروات درمکان سوم جدول رده بندی لیگ برتر قرارداشت اما به علت وجود اختلاف با کاشانی از پرسپولیس جدا شد و جای خود رابه علی دایی دراین تیم داد.کرانچار پس از جدایی از پرسپولیس هدایت تیم ملی مونته نگرو را برعهده گرفت و با این تیم درمرحله مقدماتی رقابتهای فوتبال یورو 2012 نتایج بسیار خوبی کسب کرد و توانست تیم مونته نگرو را پس از تیم انگلیس درمکان دوم گروه خود قرارداده و با این تیم به مرحله پلی آف صعود کند که دراین مرحله باید به مصاف تیم ملی بوسنی و هرزه گوین برود.از نتایج جالب توجه کرانچار با تیم ملی مونته نگرو درمرحله مقدماتی یورو 2012 ، می توان به متوقف کردن تیم ملی انگلیس دردوبازی رفت وبرگشت اشاره کرد که این نشان از تجربه بالای مربیگری این مرد کروات دارد.خاطرنشان می کنم زلاتکو کرانچار سرمربیگری تیم ملی کرواسی دربازیهای جام جهانی 2006 آلمان را نیز برعهده داشت.

Tuesday 25 October 2011

برد ناپلئونی پرسپولیس بحران زده مقابل مس رفسنجان درجام حذفی

فاینال اسپرت نیوز- از مرحله یک شانزدهم نهایی رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاههای ایران سه شنبه شب تیم پرسپولیس تهران که این روزها با کسب نتایج ضعیف دررقابتهای لیگ برتر درشرایط بسیار بدی به سر می برد درورزشگاه آزادی به مصاف تیم مس رفسنجان رفت ودرحالیکه این بازی تا لحظات پایانی وقتهای اضافه با تساوی 1-1 همراه بود ، سرخپوشان پایتخت با گلی دیرهنگام که دردقیقه 118 به ثمر رسید از سد مهمان خود گذشتند تا با این برد و صعود به مرحله یک هشتم نهایی شاگردان حمید استیلی نفسی به راحتی بکشند.

درنیمه اول این دیدار ،پرسپولیس همانند رقابتهای لیگ برتر با ارائه یک بازی ناهماهنگ و نه چندان دلچسب مقابل مهمان خود حرف چندانی برای گفتن نداشت وتنها دردقیقه 39 بر روی ضربه شیث رضایی مدافع خود یک بار دروازه مس رفسنجان را باز کرد تا این نیمه با همین یک گل به سود سرخپوشان پایتخت به پایان برسد . با آغاز نیمه دوم تیم مس رفسنجان که همه چیز را از دست رفته می دید با نفوذهای جواد ماهری و سانتوز برزیلی خطرات زیادی را روی دروازه پرسپولیس تدارک دید که سرانجام بر روی یکی از همین نفوذها ،ضربه جواد ماهری با اشتباه علیرضا نورمحمدی و گل به خودی این بازیکن دردقیقه 84 بازی به تساوی رسید تا نود دقیقه دیدار با همین نتیجه خاتمه یابد.

دو تیم با آغاز وقت اضافه اول خطراتی را روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند که این حملات ثمری دربرنداشت.با آغاز نیمه دوم وقت اضافه ، پرسپولیس که برد را با تساوی عوض کرده بود و نگران از حوادث احتمالی داشت با نفوذهای امیر حسین فشنگچی و جواد کاظیمان روی دروازه حریف رفسنجانی خود خیمه زد که سرانجام دردقیقه 118 با شلیک سنگین محمد نوری به گل دوم و پیروزی بخش خود دست یافت تا سرخپوشان پایتخت با این برد دیرهنگام راهی مرحله یک هشتم نهایی این بازیها شوند.

البته نکته مهم درباره این بازی اینکه تیم پرسپولیس دوباره نشان داد که همچنان دربحران به سر می برد ومسئولان پرطرفدارترین تیم باشگاهی ایران برای برون رفت از این شرایط باید به اقدامات گسترده ای دست بزنند.دراین میان باید اشاره کرد که حمید استیلی با برد دراین مسابقه به طور موقت توانست همچنان به عنوان سرمربی پرسپولیس بماند اما با بازی ناهماهنگی که بازیکنان این تیم درمسابقه درمقابل حریف نه چندان مطرح رفسنجانی خود به نمایش گذاشتند مشخص شد سرخپوشان پایتخت با این روند دربازیهای آینده خود درلیگ برتر و جام حذفی دوباره به مشکل خواهند خورد ومشخص نیست اگر حمید استیلی دربازی با داماش گیلان که شنبه آینده دررشت برگزارمی شود نتواند به سه امتیاز دست یابد آیا می توان وی را دوباره برروی نیمکت این تیم مشاهده کرد یا خیر.

از سوی دیگر مدیران این روزهای پرسپولیس که در راس آن محمد رویانیان قراردارد باید برای رهایی مردمی ترین تیم ایران از وضع بد موجود فکری اساسی کرده و تصمیماتی ورزشی اتخاذ کنند نه اینکه هر روز با انجام مصاحبه های بیهوده و غیر منطقی دررسانه ها برای این باشگاه و هوادارن بیشمارش مسائل و مشکلات عدیده درست کنند .نکته تاسف باردیگری که باید درباره تیم پرسپولیس گفت این است که دیگر برای دیدن بازیهای پرتماشاگرترین تیم ایران ورزشگاه آزادی هواداران زیادی را به خود نمی بیند ، این درحالیست که روزی برای تماشای بازیهای پرسپولیس
، ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر می شد