Monday 28 November 2011

برد قاطع تیم ملی والیبال ایران مقابل مصر



امیر خسروجردی

درادامه رقابتهای جام جهانی والیبال درژاپن صبح امروز ، تیم ملی والیبال ایران قهرمان آسیا و یکی از پدیده های این دوره از مسابقات درهفتمین بازی خود رودرروی تیم مصر قهرمان قاره آفریقا قرارگرفت  و با ارائه یک بازی برتر حریف خود را درسه ست پیاپی و با نتایج (25- 18 ، 25- 21 و 25- 15 )  مغلوب کرد والیبالیستهای ملی پوش ایرانی با این پیروزی دلچسب ضمن گرفتن انتقام شکست سال قبل مقابل این تیم دررقابتهای قهرمانی جهان ، قدرت برتر خود را هم به رخ نماینده آفریقا کشیدند ..تیم ملی ایران با پیروزی مقابل مصر 12 امتیازی شد.

تیم ملی والیبال  ایران  با پنج برد مقابل تیمهای ژاپن ، صربستان ، لهستان ، آرژانتین و مصر به عنوان شگفتی ساز رقابتها شناخته شده و تحسین مسئولان فدراسیون جهانی والیبال را نیز برانگیخته است.


والیبالیستهای تیم ملی ایران صبح دوشنبه  درهشتمین دیدار خود به مصاف تیم انتهای جدولی چین می روند.درپایان این مسابقات سه تیم برتر جواز حضور مستقیم دربازیهای المپیک 2012 لندن را بدست خواهند آورد .

Sunday 27 November 2011

حکم سنگین کمیته انضباطی برای رضایی و نصرتی


کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رای خود درخصوص تخلف شیث رضایی و محمد نصرتی دو بازیکن  تیم  پرسپولیس تهران دربازی با داماش گیلان را پس از مدتها  بالاخره امروز صادر کرد .

براساس این حکم ، شیث رضایی بیست ماه محروم از کلیه فعالیتهای ورزشی ( چهار ماه به خاطر حرکت زننده و شانزده ماه به علت جریحه دار نمودن اخلاق عمومی ) وبه پرداخت  سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

محمد نصرتی نیز ده ما محروم از کلیه فعالیتهای ورزشی ( چهار ماه به خاطر حرکت زننده و شش ماه به خاطر جریحه دارنمودن اخلاق عمومی ) و به پرداخت سیصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

همچنین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بروز رفتارها و اعمال مغایر شان این دوبازیکن را ناشی از مسامحه  مسئولان باشگاه پرسپولیس دانسته و این باشگاه را نیز به پرداخت دویست میلیون جریمه نقدی محکوم کرد. ضمن اینکه دراحتساب محرومیتهای  این دو بازیکن ، محرومیت ناشی از دستور موقت نیز محاسبه می شود.

Monday 21 November 2011

با برکناری یزدانی خرم حجت الله خطیب سرپرست جدید فدراسیون کشتی شد

امیر خسروجردی

محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان امروز پس از برکناری محمد رضا یزدانی خرم رئیس فدراسیون کشتی ،درحکمی حجت الله خطیب مدیر کل اسبق تربیت بدنی استان تهران را به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون منصوب کرد.

این انتصاب درحالی صورت گرفت که محمد رضا یزدانی خرم دراعتراض به تمدید زمان ثبت نام نامزدهای اتنخابات ریاست این فدراسیون اعلام کرد که درمحل کار خود حاضر نخواهد شد چون مسئولان وزارت ورزش می خواهند نامزد مورد نظرشان درانتخابات آینده فدراسیون کشتی رای آورده و برصندلی مدیریت این فدارسیون تکیه بزند.وی درادامه افزود: درصورتیکه مسئولان فدراسیون جهانی کشتی از این موضوع باخبر شوند به خاطر دخالت دولت درامور فدراسیون ،عضویت فدراسیون کشتی ایران را به حالت تعلیق درخواهند آورد همانطوریکه ماه گذشته  عضویت فدراسیون کشتی فرانسه را به علت دخالت دولت این کشور درامور این فدراسیون به حالت تعلیق درآوردند.

ریئس اسبق فدراسیون کشتی که از اسفند سال گذشته  با پایان یافتن دوره چهارساله ریاستش درفدراسیون کشتی بدون حکم در فدراسیون مشغول به کار بود اعلام کرد که از نامزدی مجددش برای ریاست فدراسیون کشتی انصراف نخواهد داد و با قدرت دراین انتخابات شرکت خواهد کرد . وی درادامه اظهارداشت : با رفتن من کارهای فدراسیون خواهد خوابید و همکارانم  نیز گفته اند که به علت برکناری من درمحل کار خود حاضر نخواهند شد.

این اتفاق درحالی امروز صورت گرفت که سیزده نفر برای شرکت درانتخابات ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کرده اند که از سرشناس ترین آنها می توان به امیر رضا خادم نماینده سابق مجلس و رئیس اسبق فدراسیون کشتی ، حجت الله خطیب مدیرکل اسبق تربیت بدنی استان تهران و مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس ، حمید گرشاسبی مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان ، عسگری محمدیان نایب قهرمان اسبق کشتی  ایران نام برد.





Sunday 13 November 2011

کورش محمدخانی:می خواهم روزی قهرمان مسابقات فرمول یک جهان شوم




امیر خسروجردی

کنفرانس خبری کورش محمد خانی جوان بیست و دوساله ایرانی که درمسابقه ای که قبل از مسابقات فرمول یک درهند برگزار شد، درخشش فوق العاده ای داشت و دربین بیست راننده منتخب جهان به مقام ارزشمند سوم دست یافت ، دوشنبه گذشته توسط شرکت لندن اسپورت پروداکشن و با حضور خبرنگاران رسانه ها درلندن برگزارشد.

محمدخانی که از پنج سال پیش درانگلستان به سر می برد علاوه بر تحصیل دررشته بی زینس درمسابقات فرمول رنو نیز شرکت فعال دارد که دراین رقابتها نیز چندین عنوان قهرمانی نیز به دست آورده است .

دراین نشست خبری ،کورش محمدخانی درابتدا  برای آگاهی بیشتر حاضرین درجلسه به معرفی کوتاهی از خود  پرداخت و گفت :وی درشهر مشهد متولد شده و پدرش سالها قبل مسئولیت دبیری  هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان را برعهده داشته است .وی درادامه  اظهارداشت :از زمانی که پدرم علاقه روز افزون من را درزمینه رانندگی دید از  هفت سالگی مرا دراین زمینه آموزس داد و من نیز تمامی این مهارتها را زیر نظر پدرم یاد گرفتم و درسن ده سالگی رکورد پرش با اتومبیل درجهان رابه نام خود ثبت کردم که میزان پرش هفت متر بود که این رکورد تاکنون نیز دست نخورده باقی مانده است.

وی درادامه افزود:پس از چندین سال که به خوبی آموزشهای لازم را نزد پدر فراگرفتم ، برای ادامه تحصیل به انگلستان مهاجرت کرده و از شش سال پیش تاکنون درلندن سکونت دارم و علاوه بر تحصیل به  صورت حرفه ای رانندگی را دنبال کرده و درمسابقات فرمول رنو نیز حضوری مستمر و حرفه ای دارم. محمد خانی با بیان اینکه این رشته ورزشی حد و مرزی نمی شناسد گفت: اتومبیلرانی درهمه دنیا طرفداران بی شماری داشته و جوانان درکشورهای مختلف علاقه زیادی دارند که به صورت حرفه ای به این رشته جذاب روی بیاورند.

کورش اظهارداشت :دراین چند ساله درمسابقات فرمول رنو به خوبی توانسته خود رابه عنوان یک راننده ایرانی موفق جا بیندازد ، بطوریکه اسپانسرهای زیادی دراین مدت برای حمایت از وی  اعلام آمادگی کرده اند.وی درباره مسابقات هند گفت:این یک مسابقه ویژه بود که بیست راننده منتخب جهان درآن شرکت داشتند که من پس از دوشرکت کننده انگلیسی به مقام سوم دست یافتم و جایزه بیست هراز دلاری را نیز از آن خود کردم . وی درادامه گفت :دراین مسابقات با نام ایران وبه عنوان نماینده هزاران راننده علاقمند ایرانی شرکت کرده و به خوبی می دانستم که مسابقات فرمول یک و درکل پیکارهای اتومبیرانی تا چه اندازه درایران مشتاق دارد.

محمدخانی درپاسخ به سئوالی درباره حمایت دولت و فدراسیون اتومبیرانی ایران از وی گفت :فدراسیون اتومبیلرانی هیچ حمایتی از من دراین باره انجام نداد وحتی بعد از کسب مقام سومی هم  تماسی با من نگرفت درحالیکه این فدارسیون می تواندبا حمایت از جوانان علاقمند این رشته آنان را  درراه کسب موفقیت بیشتر دراین رشته  یاری کند .

وی درادامه اظهارداشت:پس از پایان مسابقات هند اسپانسرهای زیادی ابراز علاقه کردند که با من برای ادامه کار قرارداد همکاری به امضا برسانند که این مذاکرات درحال انجام است و دراین بین باید از زحمات فربد   سروندی ، مدیرشرکت لندن اسپورت پروداکشن کمال تشکر را بکنم که ضمن حمایت همه جانبه از بنده زمینه برگزاری کنفرانس خبری امروز را فراهم کرد تا من بتوانم با اصحاب رسانه به گفتگو بنشینم.

کورش با بیان اینکه قصد دارد به همه افتخارات درمسابقات با اهمیت فرمول یک برسد گفت :دراین باره رانندگان موفق درمسابقات فرمول یک مانند مایکل شوماخر و قهرمانان دیگر را الگوی خود قرارداده وبا انجام تمرینات مستمر و مداوم تصمیم دارم درآینده یکی از قهرمانان این رشته درجهان باشم تا از این راه جوانان دیگر ایران نیز تشویق شوند تا دراین مسابقات شرکت کنند.

وی با اشاره به نقش مهم  فدراسیون اتومبیرانی و موتورسواری ایران در حمایت از جوانان این رشته گفت :باید به جوانان بها داد تا آنها بتوانند دراین رشته جذاب و مفرح پیشرفت کرده و موفق شوند تا نام ایران درمسابقات اتومبیرانی درجهان طنین انداز شود .باید به آنها فرصت داد تا خود را درعرصه های بین المللی نشان دهند ،تنها مسئله امروز علاقه مندان به این رشته درایران ،نبود امکانات است که همت مسئولان را دراین رابطه می طلبد.

درادامه این کنفرانس خبری، فربد سروندی مدیربرنامه های رسانه ای و تبلیغاتی کورش،  با اعلام خوشامدگویی به حاضران درجلسه گفت :این اولین برنامه ای است که درقالب کنفرانس خبری برای حمایت از ورزشکاران  ایرانی در انگلستان برگزارمی کنیم و تصمیم داریم فعالیت دیگر ورزشکاران ایرانی تا بازیهای المپیک تابستانی لندن را به نحو مطلوبی پوشش داده و آن را خبر رسانی کنیم.

وی درادامه اظهارداشت :محمدخانی یکی از جوانان ایرانی است که توانسته با تلاش و کوشش فراوان دراین رشته به موفقیت برسد و پس از درخشش وی درمسابقات هند، توانستیم ارتباطات خوبی با اسپانسرهای حاضردراین مسابقات برقرارکنیم  و آنها نیز اعلام آمادگی کردند از کورش که آینده درخشانی دارد حمایت کنند.

فربد در رابطه با فعالیت لندن اسپرت پروداکشن در مسابقات المپیک لندن گفت:برنامه های مختلفی در پیش رو داریم  و با ارتباط خوبی که با کمیته ملی المپیک انگلیس برقرارکرده ایم و حمایت آنها، قصد داریم فعالیت ورزشکاران المپیکی ایران را در انگلستان و  رسانه های خارجی بیشتر انعکاس دهیم.

دراین نشست خبری شبکه های مختلف تلویزیونی مانند بی بی سی فارس ،پرس تی وی ، من وتو تی وی و خبرنامه خلیج فارس و چند رسانه دیگر حضور داشتند.

Sunday 6 November 2011

برخورد قهرآمیز با نصرتی و رضایی به چه قیمتی ؟

امیر خسروجردی

هفته گذشته اتفاقی تلخ درفوتبال ایران رخ داد  که کل جامعه را درشوکی عمیق فرو برد اما درکمال تعجب رسانه ها و بخصوص صداوسیما به صورت گسترده به این قضیه پرداختند ، منظور من از نوشتن این مطلب این نیست که چرا رسانه ها به  حرکت زشت و ناپسند محمد نصرتی و شیث رضایی دوبازیکن تیم پرسپولیس درصحنه شادی گلهای اول و دوم دربازی با داماش گیلان پرداختند ، باید به زوایای این حرکت پرداخته شود تا ورزشکاران و بازیکنان فوتبال ایران دیگر دست به حرکاتی چنین ناپسند درمیادین ورزشی  نزنند اما نباید طوری به این دوبازیکن حمله شود که آنها به خاطر انجام یک عمل اشتباه نابود شوند.

صداوسیما که دربخشهای مختلف خبری و برنامه های مختلف ورزشی به این موضوع پرداخت و بی رحمانه این دوبازیکن را به مسلخ برد اما باید سئوالی از مدیران رسانه به اصطلاح ملی پرسید که  آیا این کار شما اشاعه بیشتر فحشا درجامعه نیست ؟  آیا شما دربرنامه های مختلف به همه ناهنجاریهای جامعه می پردازید یا اینکه می خواهید با این کار نشان  دهید مشکلات فقط در جامعه ورزش وجود دارد .

هر روز در گوشه ای از کشور مسائلی اتفاق می افتد که هیچگاه دررسانه ها انعکاس پیدا نمی کند اما آیا باز هم مسئولان کشور صحبتی دراین باره می کنند ، دراین موضوع خاص که دربازی پرسپولیس و داماش افتاد برخی خواستند سوار بر موج شده و از این رهگذر برای خود نمدی ببافند . درروزهای گذشته این دوبازیکن به عناوین مختلف مورد تهاجم قرارگرفتند اما چرا باید برخوردها به صورت چکشی باشد ؟ روزی نیست که درجامعه حادثه تلخی رخ ندهد ،دراین روزها صداوسیما برای ورزش دایه بهتر از مادر شده و به هر طریق ممکن مدیران  ورزش ایران را متهم می کند که چرا جلوی این حرکات زشت را نمی گیرند اما به واقع باید گفت دراین موضوع خاص ورزش کشور مظلوم واقع شد و هر فرد غیر مسئولی ادعای کارشناسی به خود داد  اما باید به این آقایان گفت فقر فرهنگی همه جامعه ایران را فراگرفته و این معضل فقط مختص به ورزش کشور نیست.

درهیمن روزها بسیاری ازبازیکنان تیم ملی فوتبال ایران و کارشناسان ورزش با امضا طومارهایی خواستار تخفیف درحکم محمد نصرتی شدند چون به واقع این بازیکن تاکنون سابقه انضباطی نداشته ، دراین زمان قصد نداریم عمل این بازیکن را تایید کنیم اما نباید کاری کنیم که این بازیکن از صحنه ورزش طرد شود. هنوز یادمان نرفته با گل همین بازیکن به تیم ملی بحرین ، تیم ملی ایران به جام جهانی 2006 آلمان صعود کرد و باعث شادی بی حد وحصر میلیونها ایرانی شد ، پس باید به مسئولان فدراسیون فوتبال گفت درزمان  صدور رای این سوابق را نیز لحاظ کنید.

شیث رضایی نیز با انشتار بیانه ای به طور رسمی از مردم وجامعه ورزش عذرخواهی کرد و خواستار بخشش وی از جانب مردم شد همین که این دوبازیکن به اشتباه کارخود پی برده اند  باید درمجازاتشان تخفیف قائل شد و نباید برخورد قهرآمیز با آنها کرد چون قطعا با نابود شدن این دوبازیکن چیزی عاید کشور نخواهد شد و فقط ما با این کار اشتباه دوتن از سرمایه های فوتبال ایران رابا دست خود نابود کرده ایم .

جواد نکونام کاپیتان با اخلاق تیم ملی فوتبال ایران درمصاحبه ای دردفاع از محمد نصرتی با شجاعت تمام گفت مگر با کسانی که حق مردم ایران را خوردند  برخوردی شد که حال قصد نابود کردن این دوبازیکن را دارید ، تاچه زمانی ورزش ایران باید تاوان ندانمکاری مدیران خود را بپردازد ، آیا مسئولان ورزش کشور برای بالا بردن فرهنگ ورزشکاران و ارتقاء سطح فکری و مسائل روحی و روانی آنها کاری کرده اند که امروز از آنها توضیح می خواهند  ؟ اینها سئوالات بی جوابی است که جامعه ورزش از مسئولان نظام و ورزش کشور دارد .

محمد نصرتی و شیث رضایی به طور رسمی از مردم و جامعه ورزش عذز خواهی کرده و منتظر نگاه محبت آمیز مدیران فدراسیون فوتبال هستند حال چرا برخی از افراد منتظر له شدن این دوبازیکن هستند سئوالی است که باید از خود آنها پرسید،درنگاهی دیگر بزرگترین اختلاس تاریخ ایران رخ می دهد و سه هزار میلیارد از سرمایه های مردم ایران به باد فنا می رود و وزیر امور اقتصاد و دارایی و زیر مجموعه این وزارتخانه که متهمان اصلی این رسوایی هستند درمجلس با یک عذرخواهی ساده این قضیه مهم را به اصطلاح ماست مالی می کند  و انتظار دارد مردم وی را ببخشند حال چطور برخی توقع دارند مردم و جامعه عذر خواهی نصرتی و رضایی را نادیده بگیرند ، آیا همه مسائل و مشکلات مملکت درورزش ایران اتفاق می افتد و بقیه سازمانها و ارگانها بری از هرگونه اشتباهی هستند ، چرا صداوسیما به این معضلات نمی پردازد ؟چرا رسانه ملی خیلی راحت از مسئله اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مدیران دولتی عبور کرده و به قولی آن را کش نمی دهد ؟ به راستی ورزش ایران محل تسویه حسابهای شخصی مدیرانی  است که اصلا جنس شان از ورزش نیست و با این مقوله آشنایی ندارند.


درورزش دنیا خیلی اتفاقات بدتر از این رخ می دهد که رسانه ها به صورت درست واصولی به آن می پردازند چون آزادی بیان درکشورهای غربی نهادینه شده است و با افراد برخورد قهرآمیز صورت نمی گیرد .درهفته گذشته درست مثل صحنه بازی پرسپولیس و داماش دربازی تیمهای لیورپول و بلکبرن نیز اتفاق افتاد اما رسانه ها خیلی این قضیه را بزرگ جلوه ندادند حال درایران افرادی دراین باره اظهارنظر می کنند که اصلا صلاحیت ورود به این مسائل را ندارند اما چون به مردان صاحب قدرت وصل هستند خود را باید درهمه امور دخالت دهند.
آ