Saturday 31 December 2011

بازگشت مهدی مهدوی کیا به پرسپولیس پس از سیزده سال


 امیر خسروجردی

مهدی مهدوی کیا بازیکن تیم فوتبال داماش گیلان با تایید مصطفی دنیزلی بار دیگر به تیم سابق خود پرسپولیس پیوست و از نیم فصل دوم لیگ برتر ، سرخپوشان پایتخت را دراین رقابتها همراهی خواهد کرد.

مهدوی کیا امروز با تایید خبر پیوستنش به تیم پرسپولیس گفت : روزگذشته دراین باره با مصطفی دنیزلی صحبت کرده  و وی با خوشحالی از پیوستن من به تیم اعلام کرد : امیدوار است من بتوانم به تیم محبوبم دررقابتهای لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کمک کنم و من با درخواست مسئولان و سرمربی پرسپولیس دوباره به تیم برگشتم و از این بابت هم بسیار خوشحال هستم و امیدوارم بتوانم با کمک مسئولان باشگاه وبازیکنان دوباره پرسپولیس را به جایگاه سابق خود بازگردانیم .وی درپایان گفت : من درطول شش ماه حضور درتیم داماش گیلان خاطرات خوبی از شهر رشت و مردم این شهرداشته و به خاطر همکاری امیر عابدینی مدیرعامل این باشگاه درصدور رضایتنامه ام  و رفتن به تیم محبوبم پرسپولیس کمال تشکر را از وی دارم .مهدوی کیا در دهه هفتاد درتیم پرسپولیس چهره و درتیم ملی فوتبال ایران به ستاره ای بی بدیل تبدیل شد و دردوجام جهانی 98 فرانسه و 2006 آلمان تیم ایران را همراهی کرد که گل زیبای این بازیکن به تیم ملی آمریکا درجام جهانی 98 فرانسه هرگز از یاد مردم ایران نخواهد رفت مهدی کیا پس از جدایی از سرخپوشان پایتخت برای نیم فصل به تیم بوخوم آلمان پیوست و دراین تیم درخشش فوق العاده ای داشت که به خاطر همین درخشش ، مسئولان هامبورگ بازی وی را پسندیده و این ستاره بی بدیل فوتبال ایران را به خدمت گرفتند و مهدوی کیا با پیوستن به این تیم شمالی فوتبال آلمان سالها دراین تیم درخشید و به یکی از اسطوره های این باشگاه بدل شد .مهدوی کیا پس از جدایی از هامبورگ که برایش خیلی سخت بود ، برای دوفصل به تیم اینتراخت فرانکفورت پیوست و درنهایت با جدایی از فوتبال آلمان به ایران بازگشت و با قراردادی هجده ماه به تیم استیل آذین پیوست و پس از سقوط این تیم متمول ، با باشگاه داماش گیلان قراردادی یک ساله بست که به خاطر پاره ای از مسائل از این تیم جدا و به تیم سابق و محبوب  خود پرپسولیس تهران  بازگشت.

Friday 23 December 2011

دنیزلی بامداد امروز وارد تهران شد


 امیر خسروجردی

مصطفی دنیزلی برای قبول هدایت تیم فوتبال پرسپولیس تهران ساعت 5 صبح امروز به همراه همسرش از طریق فرودگاه امام خمینی  وارد ایران شد.

 در مراسم استقبال از دنیزلی، جمعی از مسئولان باشگاه پرسپولیس نیز درفرودگاه حضور داشتند ،محمد  رویانیان مدیرعامل این باشگاه هم که در فرودگاه حضور نداشت در بدو ورود این مربی در تماسی تلفنی ورود وی  و همسرش به ایران را خیر مقدم گفت.
تعداد زیادی از خبرنگاران و عکاسان برای پوشش این مراسم در فرودگاه حضور داشتند ، همچنین درمراسم استقبال از دنیزلی تعدادی از هواداران و لیدرهای پرپسولیس نیز با حضور درفرودگاه درحمایت از او شعار و سرمربی جدید تیمشان را بر روی دوش خود قراردادند.قراراست دنیزلی پس از عقد قرارداد یک و نیم ساله خود ساعت 16 عصر امروز نیز درهتل آزادی درنشست خبری حضور پیدا کرده و به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهد. تمرینات سرخپوشان پایتخت نیز از فردا زیر نظر این مربی ترک آغاز خواهد شد.

دنیزلی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شد

امیر خسروجردی

مصطفی دنیزلی پنجشنبه شب برای آخرین بار در برنامه  تلویزیونی "لیگ تی وی" که مختص آنالیز مسابقات باشگاهی ترکیه است ، به عنوان کارشناس ارشد به همراه مارکوس مرک داور سرشناس آلمانی که  به عنوان کارشناس ارشد شرکت کرده بود حضور یافت .

 در بخش اصلی این برنامه که بیشتر به خداحافظی دنیزلی از این شبکه ارتباط  داشت ، مجری برنامه، اعلام کرد این مربی ترکیه‌ای به مدت یک سال ونیم (18 ماه) ترکیه را به مقصد ایران ترک خواهد کرد تا در جمع سرخپوشان تهرانی به فعالیتش ادامه دهد. سرخپوشان تهرانی به فعالیتش ادامه دهد.
درادامه مجری برنامه گفت : شما از فردا (جمعه) دیگر در جمع ما حضور نخواهید داشت چرا که برای هدایت پرسپولیس به تهران می روید. در چند سال اخیر فوتبال ترکیه از تجارب بالای شما نهایت استفاده را برد و به همین دلیل از این جدایی شما احساس تاسف می کنیم. دنیزلی کسی است که هر تیم وارد آتش می شود او را برای نجات صدا می زند و به دنیزلی می گوید بیا و ما را نجات بده.مجری برنامه در ادامه تاکید کرد: اطمینان دارم ایران می تواند از تجارب بالای شما بهره های زیادی را ببرد و این نقل و انتقال به سود فوتبال ایران و پرسپولیس است.

 مارکس مرک، داور بازنشسته آلمانی نیز یکی از حاضران در استودیو بود که درباره این نقل و انتقال رو به دنیزلی کرد و گفت: در مدتی که ما در این استودیو در کنار هم فوتبال ترکیه را آنالیز می کردیم مانند یک خانواده بودیم و از دست دادن دنیزلی دردناک است. در این استودیو گروه خوبی را تشکیل داده بودیم
 این داور سرشناس آلمانی در ادامه به چهره مربی ترکیه ای نگاه کرد و افزود: شما انسان بی نظیری هستید و همه در حوزه فوتبالی و در خارج از فوتبال شخصیت شما را دوست دارند. شما الگوی خوبی برای ما بودی که حالا نصیب ایرانی ها شده ای. خوش به حال ایرانی ها که حالا از وجود شما استفاده خواهند کرد

 داور شناخته شده فوتبال آلمان تاکید کرد: پیش از این من فوتبال ایران را جدی نمی گرفتم، اما بعد از انتقال شما به پرسپولیس از این به بعد لیگ فوتبال ایران را پیگیری خواهم کرد چون دنیزلی در پرسپولیس است

 در ادامه این برنامه زنده تلویزیونی مصطفی دنیزلی خبر انتقالش به پرسپولیس را تائید کرد و گفت: از لطفی که بنده دارید نهایت تشکر را دارم، ‌اما با وجود جدایی هنوز هم دلم با شما است. فوتبال یک علم و تغییر مکان در آن نیز نیاز است. من به این گروه در این شبکه تلویزیونی عادت کرده بودم

 وی عنوان کرد: به مدت یک سال و نیم از جمع شما جدا می شوم و به پرسپولیس می روم. قبلا هم در ایران بودم، اما آن زمان تنها رفته بودم تهران و این بار با همسرم به ایران می روم

 سرمربی ترکیه ای گفت: من خاطرات خوبی در این کشور داشته ام و ایران را دوست دارم، اما تنها نگرانی ام از بازگشت دوباره ام به تهران این است که آیا همسرم از زندگی در تهران رضایت خواهد داشت یا نه؟ امیدوارم همسرم نیز از زندگی در ایران راضی باشد

Wednesday 21 December 2011

فرهاد مجیدی با پیوستن به باشگاه الغرافه قطر همبازی خلعتبری شد

امیر خسروجردی


فرهاد مجیدی کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران که پس از بازی هفته گذشته این تیم مقابل نفت تهران ، ایران را به مقصد دبی امارات  ترک کرده بود صبح امروزبا حضور درباشگاه الغرافه قطرپس از انجام تستهای پزشکی  با قراردادی چهار ماه رسما به این تیم پیوست.

تیم فوتبال الغرافه قطر که دررقابتهای لیگ قهرمانان آسیا با تیم پرسپولیس تهران همگروه است دراین بازیها فرهاد مجیدی و محمد رضا خلعتبری را درترکیب خود خواهد داشت.بدین ترتیب با جدایی فرهاد مجیدی از آبی پوشان پایتخت مسئولان این باشگاه باید به فکر جانشین مناسبی برای کاپیتان خود باشند که دوری از دخترش را مهمترین مسئله برای رفتن از تیم استقلال عنوان کرده بود.


کمیته استیناف با نقض حکم کمیته انضباطی محرومیت نصرتی و رضایی را کاهش داد


امیر خسروجردی

کمیته استنیاف فدراسیون فوتبال حکم خود را درباره محمد نصرتی و شیث رضایی بازیکنان تیم پرسپولیس تهران  اعلام کرد .

علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف امروز با بیان این مطلب اظهارداشت گفت : پس از بررسی ، تجدید نظرخواهی باشگاه پرسپولیس و این دوبازیکن ،کمیته استیناف حکم کمیته انضباطی را نقض و محرومیت محمد نصرتی را از شش ماه به چهار ماه و محرومیت شیث رضایی را از دو سال به شش ماه کاهش داد. همچنین این دوبازیکن به پرداخت یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند. صالحی درپایان افزود: محرومیت این دوبازیکن از زمان  حکم دستور موقت کمیته انضباطی که 15 آبان گذشته صادر شده بود محصوب شده و نصرتی و رضایی می توانند پس از پایان دوران محرومیت خود  به میادین فوتبال بازگردند.



Monday 19 December 2011

پرسپولیس یک – فولاد خوزستان یک

تیم های فوتبال پرسپولیس و فولاد خوزستان در آخرین هفته از دور رفت مسابقات لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

دیدار تیم های پرسپولیس و فولاد از هفته هفدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال بعدازظهر امروز (دوشنبه) در ورزشگاه آزادی تهران با سوت محسن ترکی آغاز شد و تیم پرسپولیس علیرغم برتری کامل و عدم گلزنی بازیکنان این تیم، به تساوی یک بر یک رضایت داد.









سرخپوشان از ابتدای بازی، فشار زیادی را روی دروازه فولاد آوردند که طی آن موقعیت های زیادی را از دست دادند تا اینکه در دقیقه 40 جواد کاظمیان در یک حرکت عمقی در محوطه جریمه، مدافع حریف را مجبور به خطا کرد که محسن ترکی، داور این بازی، با یک کارت قرمز امید خورج کاپیتان تیم فولاد را از زمین اخراج و یک ضربه پنالتی به سود پرسپولیس اعلام کرد که ضربه پنالتی سرخپوشان توسط مازیار زارع به اولین گل این مسابقه تبدیل شد.

دو تیم در پایان 45 دقیقه نیمه اول با نتیجه یک بر صفر راهی رختکن شدند. ضمن اینکه علی کریمی در دقیقه 37 یک کارت زرد دریافت کرد

نیمه دوم در حالی آغاز شد که تیم فولاد با 10 بازیکن برابر پرسپولیس به میدان رفت.

در دقیقه 60 حسین بادامکی پشت محوطه جریمه فولاد مصدوم شد و زمین بازی را ترک کرد و جای خود را به محمد نوری داد. غلامرضا رضایی نیز در دقیقه 88 از زمین مسابقه بیرون رفت و محمد منصوری جایگزین وی شد.

بازیکنان پرسپولیس در حالی که تمام زمان بازی را در محوطه تیم حریف بودند اما نتوانستند دروازه فولاد را باز کنند که در نهایت در دقیقه 90 روی یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر بازیکن فولاد دروازه سرخپوشان باز شد و این بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
گفتنی است؛ آخرین دیدارهای هفته هفدهم با تساوی بدون گل تیم های شاهین بوشهر با راه آهن و شهرداری تبریز با داماش گیلان و همچنین برد سایپا با نتیجه چهار بر صفر برابر صنعت نفت آبادان رقم خورد.

Saturday 17 December 2011

استقلال قهرمان نیم فصل شد

دیدار تیم های نفت تهران و استقلال از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی در حضور حدود 6 هزار هوادار آغاز شد و با برتری 2 بر صفر استقلال خاتمه یافت.

دقایق اولیه این مسابقه به دلیل احتیاط دو تیم سرد و کسل کننده بود. در ادامه آبی پوشان یکی دو موقعیت تقریبا خطرناک را خلق کردند تا اینکه در دقیقه ۳۱ تیموریان دروازه نفت را باز کرد. استقلال در دقیقه ۸۶ توسط حنیف عمران زاده به گل دوم رسید.


















استقلال با این پیروزی ۳۶ امتیازی شد و توانست قهرمان نیم فصل این دوره از رقابت ها شود و نفت تهران نیز با همان ۳۰ امتیاز در رده دوم جدول ماند.

قضاوت این مسابقه بر عهده محسن قهرمانی بود. وی به کیانوش رحمتی از استقلال و مارسیو از نفت تهران کارت زرد داد.

بازیکنان نفت تهران:
سوشا مکانی، حمید فتحی، خوزه نارسیو، میثم آقا بابایی، علی عزتی، حمید طاهری فرد(۶۲- شاهین خیری)، یعقوب کریمی، میثم خسروی، جسیر مامیان(۵۱- فریرا)، رضا معقولی و ایمان موسوی( ۶۹- مجتبی زارع)
سرمربی: حسین فرکی

بازیکنان استقلال:
مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، میثم حسینی، علی حمودی، کیانوش رحمتی، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، اسماعیل شریفات(۷۴- محسن یوسفی) و آرش برهانی (93- توحید غلامی)
سرمربی: پرویز مظلومی

Thursday 15 December 2011

هفته شانزدهم لیگ برتر / پرسپولیس 1 – راه آهن 1

سرمربي تيم فوتبال سرخپوشان پایتخت گفت: پرسپولیس برای نیم فصل دوم نیاز به چند ستاره دارد تا از این شرایط خارج شود.
محسن عاشوري سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برابر راه آهن پس از تساوی در این دیدار در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران گفت: نيمه اول بازي خوبي انجام داديم اما در نيمه دوم بد بودیم و بازی در اختیار حریف قرار گرفت. دلیل این افت را به طور مشخص نمي‌دانم و بايد با همكارانم صحبت و مشورت كنم تا دلايل ضعف تيم مشخص شود.
وی در مورد شرایط پرسپولیس و ادامه این روند، افزود: ‌تصميم با مسوولان باشگاه است و در اختيار من نيست اما پرسپوليس نيازدارد كه خون تازه‌اي به آن ترزيق شود. در چند پست نياز به بازيكنان جديد داريم، ضمن اينکه محرومان و مصدومان هم بايد برگردند.   





















سرمربي سرخپوشان ادامه داد: در نيمه اول با وجود اينکه توانستيم پس از 10 دقيقه جريان بازي را به دست بگيريم، نتوانستيم عملكرد خوبمان را در نيمه دوم ادامه دهيم و فكر مي كنم طبيعي باشد. ما از نظر بازيكن ضعيف هستيم و در اين بازي من تصميم گرفتم بازيكنان جواني را در نيمه دوم به ميدان بفرستم كه در تمرينات و اردوي تركيه خوب كار كرده بودند. تيم ما كمبودهايي دارد و من به باشگاه اعلام كرده ام به چه بازيكناني براي نيم فصل دوم نياز داريم.

وي درباره دروازه بانان این تیم افزود: ‌ميثاق معمارزاده سه هفته تمرين نكرده بود و شرايط بازي كردن را نداشت. هر دو گلرهاي ما خوب هستند، حقيقي هم با وجود اين‌كه در بازيهاي قبل يك يا دو اشتباه داشت، اما امروز بد كار نكرد. ميثاق و حقيقي بايد تلاش كنند تا در تمرين فقط به فكر بالا رفتن سطح كيفيشان باشند.

عاشوري در مورد وضعيت سرمربي بعدي تيم پرسپوليس گفت: من اطلاع بيشتري از شما ندارم و اطلاعات من هم در همین اندازه است. ديروز هم گفتم كه براي موفقيت بايد خيلي چيزها درست شود. اين گونه نيست كه فقط يك مربي خوب اضافه شود و بخواهد با عصاي جادويي خود وضعيت را متحول كند. براي رسيدن به موفقيت بايد علاوه بر مربي مجموعه‌اي از فاكتورهاي موفقيت شامل بازيكنان، كادر فني، مديريت، پشتيباني و هواداران كنار هم قرار گيرند. شايد آوردن مربي در اين مقطع درمان نباشد و فقط به شكل يك مسكن موقت عمل كند. تيم ما نياز به چند ستاره دارد تا به تيمي تبديل شود که همه هواداران انتظار دارند.

سرمربی پرسپولیس در مورد راهکار خروج از این بن بست، تصریح کرد: به نظر من تيم ما به بن بست نخورده است و هنوز مي‌شود براي آن كارهايي انجام داد اما اين كارها بايد به موقع و به دقت انجام شود.