Saturday 16 June 2012

روسیه – یونان، صعود رویایی یونان و حذف ناباورانه روسیه پرمدعا از یورو2012


امیر خسروجردی

دریکی دیگر از دیدارهای گروه یک مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا، شنبه شب تیم های ملی یونان و روسیه درورزشگاه ورشو پایتخت لهستان رودرروی یکدیگر قرارگرفتند که این  بازی حساس درپایان با برتری یک به صفر یونان خاتمه یافت و این تیم با این برد دلچسب به مرحله بعد صعود کرد.یونانی ها با توجه به این اینکه درجدول دره بندی این گروه با 4 امتیاز هم امتیاز با روسیه شدند اما به خاطر برد دربازی مستقیم به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند و روسیه که تا پیش از این پرامید ترین تیم این گروه برای صعود بود با این باخت با این مسابقات وداع کرد.

درنیمه اول این دیدار دوتیم بازی تهاجمی به نمایش گذاشتند و موقعیت های گل زیادی نیز نصیب مهاجمان دوتیم شد، اما تیمی که بهتر از این فرصت ها استفاده کرد وبه گل رسید تیم یونان بود که دردقیقه 45 با ضربه زیبای جورجیوس کاراگونیس کاپیتان باتجربه خود به گل برتری رسید که همین گل تا پایان مسابقه حفظ شد و حکم به صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی داد.

درنیمه دوم، تیم روسیه که می دانست با این نتیجه از دور مسابقات حذف می شود برای اینکه  گل خورده را جبران کند تهاجم را در دستور کار قرار داد و روی دروازه یونان خیمه زد، اما نتوانست گلی به ثمر برساند و درپایان یک به صفر مغلوب تیم یونان انتهای جدولی شد و با این شکست تلخ خیلی زود از دور مسابقات حذف شد و یونان به جای این تیم به جمع هشت تیم برتر فوتبال اروپا راه یافت.

1 comment:

  1. بازی مستقیم شاید مسخره ترین مقرراتی است که تا به حال در مسابقات فوتبال به اجرا در آمده است. چرا روسیه با تفاضل دو گل ۳-۵ باید حذف شود.

    ReplyDelete