Wednesday 11 January 2012

پرسپولیس با شکست شاهین به رده هشتم صعود کرد

                                                                                                                                                                                                                                    تیم فوتبال پرسپولیس با چهار گل بر شاهین بوشهر غلبه کرد.

پرسپولیس با این نتیجه 25 امتیازی شد و در رده هشتم جدول قرار گرفت.









Tuesday 3 January 2012

عادل جان با پاک کن کثیف، نمی شه چیزی رو پاک کرد











فربد سروندی

 عادل جان با پاک کن کثیف، نمی شه چیزی رو پاک کرد






فاینال اسپرت نیوز- بچه که بودیم وقتی با پاک کن کثیف دفترمونو پاک می خواستیم بکنیم،صفحه دفترمون بدتر کثیف و سیاه تر می شد و گاهی اوقات اینقدر تلاش می کردیم تا در نهایت پاره می شد و مجبور می شدیم اون ورق رو بکنیم و دوباره همه چیزو دوباره از نو بنویسیم. از طرفی یاد گرفتیم که قبل از پاک کردن ، اول باید پاک کنمون رو تمیز کنیم، و اگه خیلی دیگه کثیف شده بود دورش بیاندازیم و یکی نو تر و جدیدتر با کارایی بیشتر و بوی خوش تر جایگزینش کنیم.
حالا این شده حکایت  این روزهای  فوتبال ما، که یک عده ناپاک می خواهند پاک و تمیزش  کنند.

یاد جمله بیادماندنی اسطوره فوتبال ایران ، ناصرخان می افتم که در همین برنامه نود گفت، مگه همه چیز مملکت پاکه که فوتبال ما هم پاک باشه.
 در این جمله خیلی چیزها نهفته بود و هست، خیلی چیزها، انتظار داشتن بیهوده، آلوده بودن و نا پاک بودن پاک کننده ها و  فسادهای بزرگتر مسئولین که همه اینها در یک سال گدشته  یکی پس از دیگری  خودشونو نشان دادند.


اما در برنامه نود دیشب یک بار دیگه آب پاکی  روی دست همه فوتبال دوستان ایران ریخته شد و مشخص شد که  اوضاع خیلی خرابتر از اینهاست و این فوتبال  با این وضعیت و این آدمها ،ول معطله،اونم بدجور. 





جدا از اینکه برنامه نود به عنوان یک برنامه ورزشی تلویزیونی پر بیننده، موضوع جنجالی خوبی رو انتخاب کرده بود و عادل فردوسی پور هم سختی های زیادی براش کشیده بود و با حالت مریضی آن را اجرا کرد، اما در کل به غیر از رونمایی از یک غده سرطانی دیگه مافیایی ، متاسفانه کمکی به فوتبال سرطانی این مملکت نمی کنه  و فقط دو، سه هفته ای، تیراژ بعضی از روزنامه ها زرد که خود قسمتی از این مافیا هستند بالا خواهد رفت که احتمالا ، کارو کاسبی تهدید ها و باج گرفتنها هم بالا خواهد بود و پول خوبی هم در 
جیب خواهند ریخت.
بزودی هم قیمت دلالی ها بالا تر می ره و شدت تهدیدات بازیکنان بیشتر و در نهایت دلالان با شیوه هایی حرفه ای تر با شرکای جدید خود، به کار خود ادامه میدن، مثل تمام  باندهای  مافیایی  فعال دیگه

،چرا که نه گوش شنوا یی هست و نه قانون و مجری قانون عادلی.گفتگوی دیشب عادل با یکی از مسئولین نیروی انتظامی و تاکید او بر عدم پیگیری این پرونده ها و  جواب های بی ربط مسئول نیروی انتظامی خود گویای  این آب در هاونگ کوبیدن بود.

وقتی که مسئولین تصمیم گیرنده و به قول عادل در  راس هرم، خود آلوده به رشوه هستند دیگه چه انتظاری از دانه ریزها باید داشت.
وقتی فساد اقتصادی، اینروزها ،مقامات رده بالای مملکت رو در خودش بلعیده و کلمه اختلاص تیتر اخبار روزانه رسانه ها شده و عاملان و مجرمان هم همچنان بر سر پست های خود حسابهاشونو می شمارند، انتظار پاک شدن این فضای آلوده  فوتبال و دلالی هاش خواب و خیالی بیش نیست.


خلاصه کلام اینکه تا امثال همین علیپور ها که عاملان اصلی این فسادها  هستند ، بر سر کار باشند همین آش و همین کاسه است ،پس بیخود به دلتون صابون نزنید.

 دم عادل هم گرم که  با همه سنگ اندازی ها این افشاگری ها رو پخش کرد تاهمه مردم ببینند، هر چند اکثر خانواده ورزش ایران از این فسادها با خبر بوده و هستندکه متاسفانه خیلی هاشون هم برای بقای خود یا سکوت کرده و تو سری می خورند و یا خود آلوده همین  فساد شده اند و ریگی به کفش دارند.


 در خاتمه اینکه، برای پاک کردن این لکه یا باید پاک کن های کثیف رو  دور انداخت و پاک کن های نو ، تمیز و کارآمد رو جایگزین آنها کرد ، یا اینکه کلا اون ورق روکند و دوباره  همه چیزو از نو نوشت، حتی می شه با خودکار نوشت که دیگه احتیاجی به پاک کردن نداشته باشه، البته اگه همه چیزمون درست و پاک شده باشه.