Tuesday 31 July 2012

امین منوچهری فرشته نجات ژنرال دردیدار استقلال با ذوب آهن شد


امیر خسروجردی

هفته سوم رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران سه شنبه شب با برگزاری هفت دیدار به پایان رسید که طی آن، درحساس ترین دیدار، استقلال تهران درمصاف با مهمان خود ذوب آهن اصفهان به زحمت به برتری یک به صفر رسید، داماش گیلان حریف خود پیکان را درهم کوبید، سپاهان اصفهان درمصاف با راه آهن شهرری متوقف شد و فجرسپاسی پدیده این فصل، با شکست صنعت نفت آبادان دوباره به صدر جدول رده بندی بازگشت.

درورزشگاه آزادی تهران، استقلال درروزی که ازحمایت هواداران خود برخوردار بود مقابل ذوب آهن اصفهان یک به صفر به برتری رسید.تک گل آبی پوشان پایتخت را دراین دیدارامین منوچهری دردقیقه 83 با ضربه سر وارد دروازه ذوب آهن کرد.ذوبی ها که دردوهفته گذشته متحمل دوشکست پیاپی شده بودند دراین دیدار فوتبال متعادلی را به نمایش گذاشتند و درنیمه دوم دوبار نیز توپ را به دیرک دروازه استقلال کوبیدند، اما دوباره متحمل شکست تلخی شدند، تا با این نتیجه بدون امتیاز همچنان درانتهای جدول قرارداشته باشند.

درورزشگاه فولاد شهراصفهان، تیم فولاد مبارکه سپاهان  مقابل مهمان خود راه آهن شهرری 2-2 مساوی متوقف شد.زردپوشان اصفهانی با این نتیجه دو امتیاز حساس بازی خانگی را از دست دادند.مقاومت سپاسی شیراز تیمی که دراین فصل دوبرد پیاپی به دست آورده و هفته گذشته نیز پرسپولیس را قربانی کرده بود، این هفته درادامه روند نتایج خوب خود مقابل صنعت نفت آبادان به برتری 2به صفر رسید و صدر جدول را از ملوان بندرانزلی بازپس گرفت.دررشت، داماش گیلان مهمان خود پیکان تهران را با نتیجه پرگل 5-3 درهم کوبید و شکست پرگل دیگری را به شاگردان عبدالله ویسی در تیم پیکان تحمیل کرد.فولاد خوزستان درمصاف با مهمانش سایپای البرز 2به صفر به برتری رسید و به نخستین برد خود دراین فصل دست یافت.تراکتورسازی تبریز که دردوبازی قبلی خود نتایج خوبی کسب نکرده بود این هفته درتبریز مس کرمان را با شکست 2-1  بدرقه کرد و نفت تهران درمصاف با مهمانش آلومینیوم هرمزگان با تساوی بدون گل متوقف شد.درجدول رده بندی این رقابت ها تا پایان هفته سوم، تیم فجرسپاسی شیراز با 9 امتیاز صدرنشین است و دوتیم فولاد مبارکه سپاهان و ملوان بندرانزلی با 7 امتیاز دررده های دوم وسوم جای گرفته اند.

مهدی طلوتی با شکست بوکسور اسپانیایی درالمپیک قدرتنمایی کرد


امیر خسروجردی
درادامه رقابتهای بوکس بازی های المپیک 2012 سه شنبه در وزن 64- کیلوگرم، مهدی طلوتی بوکسور تیم ایران به مصاف جاناتان آلسون از اسپانیا رفت و موفق شد دریک بازی برتر این بوکسور را با نتیجه 16-12 مغلوب کند و با کسب این برد ارزشمند راهی مرحله بعد شود.
بامداد سه شنبه نیز دروزن 81- کیلوگرم بوکس نیز، احسان روزبهانی دیگر بوکسور تیم ایران با برتری مقابل حریف کلمبیایی خود به مرحله بعد صعود کرد.روزبهانی درمرحله بعد رودرروی بوکسوری از ترکیه قرار می گیرد.

Monday 30 July 2012

گلچینی از تصاویر زیبای المپیک


















فرار پرسپولیس پرستاره از شکست مقابل گهر زاگرس درورزشگاه آزادی


امیر خسروجردی

بازی های هفته سوم رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران دوشنبه شب با برگزاری دو دیدار پیگیری شد که طی آن، پرسپولیس درحضور تماشاگرانش مقابل تیم گهر زاگرس درود با نتیجه ضعیف 1-1 متوقف شد، تا با این تساوی، سرخپوشان پایتخت که فصل جدید، ستاره های فوتبال ایران را با مبالغی گزاف به خدمت گرفته اند، نتایجی ناامیدکننده درهمین ابتدای پیکارها کسب کنند.

دراین دیدار، تیم بی بضاعت گهر که به علت آماده نبودن ورزشگاه درود لرستان مجبور بود درورزشگاه آزادی از پرسپولیس پذیرایی کند بازی بسیار خوبی را به خصوص درنیمه دوم به نمایش گذاشت و اگر اشتباه کمک داور درپذیرش گل دوم این تیم نبود،گهری ها پرسولیس را با تمام ستارگانش درورزشگاه آزادی مغلوب می کردند، اما گل صحیح گهر که از با برخورد به دیرک دروازه پرسپولیس از خط دروازه نیز گذشته بود از سوی داور مردود اعلام شد و این تیم از یک برد شیرین درورزشگاه آزادی محروم گردید.

درنیمه اول، پرسپولیس که از حمایت هواداران خود برخوردار بود برای جبران شکست هفته گذشته مقابل فجرسپاسی شیراز بازی را هجومی آغاز کرد و خیلی زود دردقیقه 15 روی اوت ارسالی حسین ماهینی و ضربه چکشی کریم انصاری فرد یک به صفر از حریف خود پیش افتاد.پس از این گل، پرسپولیس همچنان تیم برترمیدان بود و برای رسیدن به گل های بیشتر هجوم های همه جانبه روی دروازه گهر می آورد، اما این حملات راهی به دروازه شهرام مهربان پیدانکرد.درنهایت این نیمه با برتری 1به صفر سرخپوشان خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم، پرسپولیس فرصت های زیادی را برای افزودن به گل های خود به راحتی از دست داد، تا اینکه روی اشتباه مسلم شهاب گردان دروازه بان این تیم بازشد.دردقیقه 81 ضربه خطای بازیکنان گهر روی دروازه پرسپولیس ارسال شد که این توپ با دفع ناقص گردان به مجتبی زارعی رسید واین بازیکن توپ را با ضربه سر به قعر دروازه سرخپوشان رساند وبازی را به تساوی 1-1 کشاند.تیم گهر که با این گل روحیه مضاعفی گرفته بود درثانیه های پایانی بازی روی ضربه سنگین محمد پروین به گل رسید، اما این گل را کمک داور نپذیرفت.پس از این صحنه مهدی تارتار سرمربی تیم گهر به علت اعتراض به داور از زمین بازی اخراج شد.همچنین درنیمه دوم هر دوتیم یک بازیکن خود را به علت دریافت کارت قرمز اخراج شده دیدند.مهرداد پولادی از پرسپولیس و هادی رکابی از گهر دراین بازی توسط داور از زمین مسابقه اخراج شدند.این بازی پربرخورد درپایان 1-1 مساوی خاتمه یافت و پرسپولیس با این تساوی دو امتیاز حساس را از دست داد.دردیگردیدار دوشنبه شب، تیم صبای قم 3-1 مغلوب ملوان بندرانزلی شد. تیم ملوان با این تساوی با 7 امتیاز موقتا به صدر جدول رده بندی صعود کرد.


Sunday 29 July 2012

نوشاد عالمیان با شکست حریف هنک کنگی شگفتی دیگری درالمپیک رقم زد


امیر خسروجردی
درادامه رقابت های تنیس روی میز بازیهای المپیک 2012 لندن دقایقی پیش، نوشاد عالمیان به مصاف حریف هنگ کنگی رفت و موفق شد با شکست 4-3 این حریف که دررده بندی جهانی درمکان 32 قراردارد به مرحله یک شانزدهم نهایی راه یابد.
عالمیان در مرحله بعد به مصاف تیمو بول از آلمان خواهد رفت که دررده بندی جهانی درمکان هفتم قراردارد.

Saturday 28 July 2012

الهه احمدی و نوشاد عالمیان درنخستین روز بازیهای المپیک2012 لندن حضوری درخشان داشتند



امیر خسروجردی

درادامه سی امین دوره بازیهای المپیک تابستانی که درلندن درحال برگزاریست، شنبه ورزشکاران ایران دررشته های تیراندازی، تنیس روی میز، دوچرخه سواری و قایقرانی روئینگ به مصاف حریفان خود رفتند، که دراین میان الهه احمدی تیرانداز زن ایران با قرارگرفتن دررده ششم این بازیها نتیجه بسیار درخشانی برای ایران کسب کرد و نوشاد عالمیان پینگ پنگ باز جوان تیم ملی ایران ازسد حریف خود گذشت، تا با این برد ارزشمند نخستین پیروزی تنیس روی میز ایران درطول برگزاری بازیهای المپیک رقم بخورد.

صبح شنبه درپیکارهای تیراندازی و درماده تفنگ 10 متر، الهه احمدی  با قرارگرفتن دررده ششم فراتر از حد انتظار ظاهر شد و نتیجه بسیار درخشانی برای تیراندازی ایران کسب کرد.درهمین ماده مه لقا جام بزرگ درمکان چهل وسوم قرارگرفت.درتپانچه  10 متر، ابراهیم برخورداری مقامی بهتر از سی و سومی کسب نکرد.

دردوچرخه سواری استقامت جاده، امیر زرگری درحین رقابت مصدوم شد و نتوانست به مسابقه ادامه دهد و از دور رقابتها حذف شد، علیرضا حقی دیگر دوچرخه سوار تیم ایران نتوانست از خط پایان عبور کند ومهدی سهرابی درمکان 113 قرارگرفت.

درقایقرانی و درماده روئینگ تک نفره سنگین وزن مردان، محسن شادی درمکان ششم قرارگرفت و به رقابتهای شانس مجدد راه یافت.درهمین ماده، سولماز عباسی زاده قایقران زن ایرانی با قرارگرفتن دررده ششم به پیکارهای شانس مجدد صعود کرد.

درتنیس روی میز، ندا شهسواری با شکست مقابل حریف خود از دور رقابت ها حذف شد، اما نوشاد عالمیان پینگ باز جوان و آینده دار ایرانی با شکست حریفی از استرالیا ضمن کسب یک پیرزوی ارزشمند، نخستین برد تیم پینگ پنگ ایران دربازیهای المپیک را به ارمغان آورد.عالمیان دردور دوم به مصاف حریفی از هنگ کنگ
می ورد .


Friday 27 July 2012

گزارش تصویری از افتتاحیه المپیک لندن ۲۰۱۲

















بازیهای المپیک2012 لندن با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی آغاز به کارکرد


امیر خسروجردی

مراسم افتتاحیه سی امین دوره بازیهای المپیک، جمعه شب با شکوه خاصی وبا حضور هشتاد هزارتماشاگر ورزشگاه المپیک پارک دراستراتفورد لندن و با رژه ورزشکاران شرکت کننده دراین دوره برگزارشد.

دراین مراسم، راس ساعت 9 شب به وقت لندن با به صدا درآمدن زنگ بزرگ که درقسمت غربی ورزشگاه المپیک قرارداشت بازیهای المپیک به طور رسمی افتتاح شد. بنا برگزارش مسئولان برگزاری این دوره، مراسم افتتاحیه  بالغ بر 29 میلیون پوند هزینه دربرداشته است.قیمت بلیط این مراسم دوهزارپوند به فروش رفته است و حتی به گفته برخی خبرنگاران این بلیط دربازارسیاه تا 5هزار دلار نیز خرید و فروش شده است.

افتتاحیه المپیک لندن

کارگردان مراسم افتتاحیه، برعهده دنی بویل کارگردان معروف انگلیسی و سازنده فیلم میلیونر زاغه نشین برنده جایزه اسکار بود.دراین دوره از بازیها، ده هزار و پانصد ورزشکار از دویست و چهارکشور شرکت کرده اند.
 پیش ازآغاز این مراسم، هلی کوپترهای نظامی در اطراف ورزشگاه به گشت زنی مشغول بودند تا امنیت کامل برقرارباشد.

  درابتدای مراسم، نمایش کاملی از رودخانه معروف تیمز لندن نشان داده شد. مسیر این رودخانه با شخصیت ها و داستانهای معروف انگلیسی برای تماشاگران به نمایش درآمد. رتی و مول چهره های داستانی کتاب های کودک انگلیس، قایق آهنگین اتون و برخی المپیکی های قدیمی انگلیس نظیر جون کارول، مارگارت ویلدینگ، مایکل هاوارد، جان راسل در این تصویرها دوباره در ذهن ها نقش بستند.

 مسابقه قایق های کمبریج و آکسفورد، چرخ و فلک معروف چشم لندن که دومین چرخ و فلک بزرگ جهان است هم در ادامه نمایش داده شدند.درادامه، میدان ورزشگاه را یک دهکده سبز فراگرفت.داستانهای سنتی دراین برنامه به خوبی به نمایش درآمد.کشاورزها به شخم زنی مشغول بودند، ورزش ها دردهکده بازی می شوند و خانواده ها
 از پیک نیک لذت می برند. فوتبال با توپ های چرمی و بدمینتون و کریکت روی کره سبز بازی می شوند. انگلیسی ها به نوعی قصد دارند ریشه این بازی ها را به انگلیسی بودن ربط دهند.

 درادامه مراسم افتتاحیه، شمارش معکوس شروع می شود. پنج حلقه المپیک با چهار بالن به هوا می روند و با صدای زنگ بزرگ ورزشگاه، زنگ المپیک به صدا در می آید.
 چهار ملیت که سرزمین بریتانیا را تشکیل داده اند در استادیوم المپیک ظاهر می شوند و موسیقی های سنتی شان نواخته می شوند.
درادامه بخش از نمایش شکسپیر به نام تمپست به نمایش درآمد و با انقلاب صنعتی اروپا درقرن 19 در بریتانیا همراه شد.
 اشاره به دو جنگ جهانی و یادبودهایی از مردم سراسر جهان ادامه بخش مراسم افتتاحیه بود. تغییرات فرهنگی دهه 60 هم تماشاگران ورزشگاه را به گذشته می برد.
درادامه، پیام تصویری بان کی مون دبیرکل سازمان ملل به این بازیها پخش شد.دراین پیام، دبیرکل سازمان ملل ملت ها را دعوت به صلح و دوری از جنگ کرد.
 با نمایش فیلمی که الیزابت دوم ملکه بریتانیا و بازیگر نقش جیمزباند007 مراسم افتتاحیه وارد مرحله جدید خود شد، ملکه بریتانیا با هلی کوپتر به زمین فرود آمد که در هنگام پخش این فیلم، الیزابت دوم به همراه ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک وارد ورزشگاه شد.
موسسه "خدمات سلامتی ملی " که پس از جنگ جهانی دوم در بریتانیا تشکیل شده با ورود تخت های زیاد بیمارستان و نمایش هارمونیک حرکات که اشاره به درمان بیماران دارد، در ورزشگاه نقش می بندند. مبارزه پرستارها با سمبل های بیماری به رخدادهای پس از جنگ جهانی دوم اشاره می کنند.
 همچنین "جی کی رولینگ" که نویسنده هری پاتر است، به همراه برخی شخصیت های کارتونی در بخش بعدی برنامه نقش آفرینی کردند.
شخصیت برتر کمدی جهان یعنی "روان آتکینسون" یا همان " مستر بین" یک سورپرایز برای تماشاگران افتتاحیه المپیک سی ام بود. در این قسمت از برنامه، مستر بین به اجرای موسیقی با پیانو پرداخت که در آخر آن مشخص شد که فرد دیگری نوازنده اصلی است و مستر بین فقط تقلید حرکات او را کرده است.درآخر این قسمت از مراسم، مستر بیم با مینی ماینر خود ورزشگاه را ترک کرد.

 درادامه، دیوید بکام فوتبالیست مشهور انگلیسی که پرچمداری کشورش را نپذیرفته بود، در مراسم افتتاحیه نقش کوتاهی داشت و فیلمی از او پخش شد که راننده قایق موتوری بود.

 پس از این دقایق، مراسم رژه تیم های حاضر آغازشد و درآغاز کاروان یونان به عنوان اولین تیم از مقابل جایگه رژه رفت .کاروان ایران نیز به پرچمداری علی مظاهری بوکسور سنکین وزن خود دراین مراسم رژه خود را انجام داد.

 پس از رژه تیم های شرکت کننده ومراسم آتش بازی، لورد سباستین کو رئیس کمیته برگزاری بازی های المپیک به سخنرانی پرداخت و اعلام کرد که برگزاری المپیک و حرکت در راستای جنبش المپیک بزرگترین افتخاری بوده که نصیبش شده است.ژاگ روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز دیگر سخنران این مراسم بود.

 پس از آن سوگند ورزشکاران توسط تکواندوکار زن انگلیسی، سوگند مربیان توسط مربی کانو و سوگند داوران توسط داور بوکس کشور میزبان قرائت شد.درنهایت این مراسم با روش شدن مشعل این بازیها المپیک 2012 لندن رسما اولین روز خود را آغاز کرد.

Wednesday 25 July 2012

عکسهای ورزشکاران ایرانی حاضر در مسابقات المپیک لندن




استقلال پرمدعا با جواد نکونام هم مغلوب سایپای البرز با انگیزه شد


 امیر خسروجردی

درادامه بازیهای هفته دوم رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران چهارشنبه شب هفت دیدار دیگر برگزارشد که طی آن، درمهمترین دیدار، استقلال تهران درورزشگاه آزادی و درحضور هوادارانش و با ستاره های میلیاردی خود مغلوب تیم سایپای البرز جوان و دونده شد، تا آبی پوشان پایتخت با این نتیجه شاهد نخستین باخت خود دراین فصل باشند، سایپا البرز نیز با این برد به اولین برد خود درفصل جاری دست یافت.

درنیمه اول این دیدار، استقلال که برای بار دوم امیر قلعه نوعی سرمربی خود را به علت محرومیت برروی نیمکت نداشت برای رسیدن به گل حملات دامنه داری را روی دروازه ساپیا تدارک دید، اما مهاجمان این تیم قدر فرصت های بدست آمده را ندانستند تا دروازه سایپا دراین نیمه بسته بماند.آبی پوشان پایتخت که این هفته جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران و باشگاه اوساسونا اسپانیا را به خدمت گرفته بودند دراین بازی از وجود این بازیکن درترکیب ثابت خود استفاده کردند، اما این بازیکن هماهنگی لازم را با سایر بازیکنان این تیم درزمین نداشت.درنهایت این نیمه علیرغم حملات دوتیم باتساوی بدون گل خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم، این تیم سایپا بود که بازیکنان جوان و باانگیزه اش بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و به هیچ عنوان ترسی از بازیکنان نامی استقلال به دل راه ندادند. همین بازی هماهنگ آنها بالاخره نتیجه داد واین تیم دردقیقه 63 روی غفلت مدافعین و دروازه بان استقلال با ضربه زیبای اسحاق سبحانی دروازه آبی پوشان را گشود.درادامه شاگردان امیر قلعه نوعی که باخت را باور نداشتند برای جبران گل خورده یکپارچه روی دروازه سایپا یورش آوردند و صاحب فرصت های خوبی نیز برای گلزنی شدند که این حملات ثمری دربرنداشت تا اینکه فرارآرش برهانی و اشتباه رحمان احمدی دروازه بان سایپای البرز در دفع توپ دردقیقه 80 با ضربه سیاوش اکبرپور منجر به گل تساوی استقلال شد، تا آبی پوشان پایتخت با این گل ازشکست رهایی یابند.درحالیکه بازیکنان استقلال مشغول شادی پس از گل خود بودند، دروازه این تیم روی حمله برق آسا بازیکنان سایپا خیلی زود بازشد.دردقیقه 81 سعید دقیقی مهاجم سایپا از شکاف ایجادشده میان مدافعین استقلال نهایت استفاده را برد و با ضربه ای زیبا برای دومین بار دروازه سید مهدی رحمتی و استقلال را باز کرد.درادامه حملات استقلال برای جبران گل خورده ثمری دربرنداشت و این بازی با برتری 2-1 سایپا به پایان رسید.درپایان این بازی هواداران تیم استقلال که از باخت تیمشان بسیار عصبانی بودند برای نشان دادن ناراحتی خود یکصدا فرهاد مجیدی کاپیتان سابق استقلال را تشویق کرده و شعار علیه کادر فنی این تیم دادند.

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم استقلال پس از باخت 2-1 تیمش مقابل سایپا درکنفرانس خبری گفت:نیمه اول اصلاً خوب نبودیم و افتضاح بازی کردیم. در نیمه دوم تغییرات دادیم و تا حدی بهتر شدیم. وقتی گل خوردیم به 4-4-2 تغییر سیستم دادیم و گل زدیم.

 وی افزود: گل دوم سایپا را ندیدم چرا که پایین بودم و از تلویزیون بازی را می‌دیدم و در آن لحظه تلویزیون در حال نشان دادن هواداران استقلال بود. ما اصلاً فوتبال بازی نمی‌کنیم و باید فکری به حال این قضیه کرد.

  سرمربی استقلال درباره اعتراض هواداران این تیم و تشویق فرهاد مجیدی اظهارداشت : این موضوع قبل از بازی آغاز شده بود. مردم حق اظهارنظر دارند و باید حرفشان را بزنند. ما نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم. آنها علاقه داشتند و هیچ‌کس هم به آنها خط نداده بود.

 درسایر بازی های چهارشنبه نیز، تیم صبای قم که با یحیی گل محمدی دربازی اول 4گل به تیم پیکان زده بود این هفته درفولاد شهر اصفهان 2-1 از سد میزبانش ذوب آهن اصفهان گذشت و به دومین برد پیاپی خود دست یافت.فولاد مبارکه سپاهان درادامه روند بردهای خود این بار نیز دراهواز 3-1 فولاد خوزستان را شکست داد،نفت تهران درکرمان با یک گل میزبانش مس این شهر را پشت سرگذاشت، دیداردوتیم پیکان تهران و تراکتورسازی تبریز 1-1 مساوی به پایان رسید، ملوان بندرانزلی درمصاف با مهمانش صنعت نفت آبادان 2-2 مساوی متوقف شد و دیدار تیم های آلومینیوم هرمزگان و داماش گیلان درپایان نود دقیقه گلی دربرنداشت.بدین ترتیب درجدول رده بندی این رقابت ها تا پایان هفته دوم تیم صبای قم با شش امتیاز در صدر قراردارد و دوتیم فجرسپاسی شیراز و فولاد مبارکه سپاهان با همین تعداد امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر دررده های دوم و سوم جای گرفته اند.


Tuesday 24 July 2012

میلیاردرهای پرسپولیس مغلوب فجر سپاسی باانگیزه شدند


امیر خسروجردی

هفته دوم رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران سه شنبه شب با برگزاری دو دیدار آغاز شد، که طی آن درمهمترین دیدار، پرسپولیس که با جذب بازیکنان گرانقیمت این روزها سوژه اصلی رسانه های شده درورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران 3-2 مغلوب تیم با روحیه فجرسپاسی شیرازشد، تا سرخپوشان پایتخت با این نتیجه نخستین شکست این فصل خود را تجربه کنند، تیم سپاسی نیز با این برد دلجسب خارج از خانه به دومین برد پیاپی خود دست یافت و با شش امتیاز درصدر جدول رده بندی قرارگرفت.

تیم پرسپولیس که با حکم کمیته استیناف دوجلسه از حضور تماشاگرانش درورزشگاه آزادی محروم است، درنیمه اول بازی راتهاجمی آغاز کرد و درلحظات اولیه روی هجوم های کریم انصاریفرد مهاجم ملی پوش خود و امیر حسین فشنگچی می توانست دروازه حریف خود را بازکند، اما بی دقتی این دوبازیکن مانع از بازشدن دروازه فجرسپاسی شد.درادامه این نیمه، سرخپوشان پایتخت دردقیقه 15 توسط امیر حسین فشنگچی دروازه بدون دروازه بان سپاسی را گشودند و از حریف خود پیش افتادند.درادامه این نیمه حملات دوتیم ثمری دربرنداشت واین نیمه با برتری یک به صفر پرسپولیس خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم، شاگردان محمود یاوری درتیم فجرسپاسی برای جبران گل خورده حملات زیادی را روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند و روی یک هجوم برق آسا دردقیقه 52 روی ضربه زیبا و بی نقص عباس محمدرضایی بازی را به تساوی کشاندند. پس از این گل، دوباره تیم فجر بازی را دردست گرفت وبارها تا آستانه فروپاشی دروازه میزبان خود پیش رفت و اگر بازیکنان این تیم قدر موقعیت های بدست آمده را می دانستند دروازه پرسپولیس دوباره باز می شد.درادامه، پرسپولیس که دراین بازی خانگی برد را از دست داده بود برای رسیدن به گل روی دروازه سپاسی حمله می کرد، اما دروازه خود را روی یک ضد حمله باضربه پنالتی بازشده دید.دردقیقه 76 محسن بنگر مدافع پرسپولیس درمحوطه جریمه روی مهاجم سپاسی شیراز مرتکب خطای پنالتی شد و این ضربه را رضا حقیقی کاپیتان این تیم به زیبایی به طاق دروازه سرخپوشان چسباند و تیم خود را 2-1 پیش انداخت.درادامه، این تیم سپاسی بود که بازی بهتری به نمایش گذاشت و دردقیقه 91 روی یک ضد حمله با ضربه محمد مهدی نظری درعین ناباوری به گل سوم رسید و شیرازه پرسپولیس را از هم پاشاند.درلحظات پایانی بازی ، پرسپولیس روی ضربه محمد قاضی دردقیقه 93 به گل دوم رسید، اما این بازی درپایان با برتری 3-2 فجرسپاسی خاتمه یافت.

درپایان این دیدار، مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی پرسپولیس که نخستین باخت خود را دراین فصل تجربه کرده بود، درکنفرانس خبری گفت:تیمی را قبول کرده ام که باید برای قهرمانی تلاش کند، اما باید بپذیرید 15 روی قبل
از لیگ این تیم را تحویل گرفتم. شاید اگر از اول بودم پرسپولیس را به این شکل درست نمی‌کردم. معلوم است بازیکنانم را نمی‌شناسم اما باید کم کم این اتفاق بیفتد.

 سرمربی پرسپولیس گفت: از هیچ چیزی نترسیدم و این کار را قبول کردم و حالا هم جلوی شما سرم بالا است و بدون مشکل جواب‌تان را می‌دهم. ما در نیمه اول بد نبودیم و می‌توانستیم 4 گل بزنیم. حریف حتی یک شانس هم نداشت اما در نیمه دوم بخصوص در خط دفاع کند عمل کردیم و با وجود اینکه همه اینها را تمرین کرده بودیم اما اشتباهات بزرگی انجام دادیم. نمی‌دانم آن توپ پنالتی بود یا نه اما روی گل سوم اشتباه بدی تکرار کردیم که روی گل دوم هم همین کار را انجام داده بودیم.

 درادامه این نشست خبری، یکی از خبرنگاران از سرمربی پرسپولیس پرسید که علی پروین به شدت از نحوه بازی این تیم انتقاد کرده که ژوزه در کمال تعجب به خبرنگاران گفت: من پروین را نمی‌شناسم و نمی‌دانم کیست.


 در همین لحظه، مترجم مربی پرسپولیس وارد عمل شد و همه چیز را برای او توضیح داد که ژوزه در پاسخ گفت علی پروین انتقاد کرده است؟ پس چرا پروین را به جای من به عنوان سرمربی انتخاب نکرده‌اند؟ اگر او باهوش‌تر است بیاید و جای من بنشیند. من 22 قهرمانی در کشورم دارم و بهترین مقام‌ها را کسب کردم. سؤال من اینجاست که اگر پروین بهتر است پس چرا او را نمی‌آورند؟ فکر کنم ایشان در بردها چیزهایی بگوید که انگار متعلق به خودش است اما وقتی ببازیم، باخت فقط یک پدر دارد و آن هم من هستم. اگر ایشان مدیر فنی تیم است باید با من در مورد فوتبال رودررو صحبت کنند

وی در پایان درباره اینکه آیا به این تیم امیدوار هستید یا خیر، گفت: اگر امید نداشتم به اینجا نمی‌آمدم.

دردیگر بازی سه شنبه نیز، تیم راه آهن شهرری 3-1 از سد گهر زاگرس گذشت.سایر بازیهای این هفته چهارشنبه برگزار خواهد شد.