Saturday 7 July 2012

مانوئل ژوزه: قول قهرمانی نمی دهم، فوتبال روز دنیا را درپرسپولیس به نمایش خواهیم گذاشت


امیر خسروجردی

نخستین کنفرانس خبری مانوئل ژوزه سرمربی جدید و پرتغالی تیم فوتبال پرسپولیس عصر شنبه درهتل آکادمی فوتبال تهران برگزارشد.دراین نشست خبری که خبرنگاران رسانه های  گروهی حضور داشتند، مانوئل ژوزه
 سرمربی پرسپولیس گفت:امیدوارم در این مدت بتوانیم ارتباط خوبی با رسانه‌ها برقرار کنیم؛ یک ارتباط حرفه‌ایی که احترام دو طرفه را می‌طلبد. من همیشه درهر کشوری که به عنوان مربی درآن فعالیت می کردم رابطه خوبی با رسانه‌ها داشتم.

 ژوزه سپس به معرفی دستیارانش درپرسپولیس پرداخت و اظهارداشت: پدرو به عنوان دستیار، پیدالو به عنوان بدنساز و اسکار به عنوان آنالیزور در کنار من خواهند بود. محسن عاشوری نیز در پرسپولیس است و انتظار داشتم وی امروز در نشست حضور داشته باشد.عاشوری در تمرین صبح بود و فکر می‌کردم اکنون در کنفرانس خبری حاضر باشد، وقتی او را ندیدم شوکه شدم.

 سرمربی جدید سرخپوشان خاطر نشان کرد:حضور من در پرسپولیس در این شرایط یک چالش است چرا که زمان خیلی کمی داریم و 13 روز دیگر مسابقات آغاز می‌شود. من باید یکی از مهمترین چالش‌های کاری ام را پشت سر بگذارم با این حال آمده‌ایم تا در پرسپولیس تحولی ایجاد شود.

  مانوئل ژوزه درادامه افزود: با این اعتقاد قلبی به ایران آمده‌ام که می‌توانم مؤثر باشم. می‌توانیم تیمی بسازیم که فوتبال خوبی انجام دهد و باعث خوشحالی تماشاگران شود و البته باید قبل از هر چیز ببریم.

 ژوزه : آغاز کار ما راحت نخواهد بود و با توجه به وقت کمی که داریم باید تلاش بیشتر کنیم. با این حال شرایط را پذیرفتیم و آماده‌ایم با حداکثر توان کار کنیم. نیاز داریم ذهن بازیکنان با ما باشد تا بتوانیم تیمی جنگنده و قوی را روانه مسابقات کنیم.

 وی در پاسخ به این سؤال که آیا تجربه کار با چنین شرایطی را داشته و تاکنون در تیمی بوده که بازیکنانش را نمی‌شناخته است عنوان کرد: واقعیت این است که هر بار که در یک کشور جدید کار می‌کنم خیلی خوب فوتبال آن کشور را نمی‌شناسم اما یادتان باشد زبان فوتبال زبان جهانی است و ما حداکثر تلاش خود را می‌کنیم که با گرفتن اطلاعات با فوتبال ایرانی و شرایط تیم‌ها آشنا شویم.

  ژوزه درادامه گفت: 36 سال است که کار مربی‌گری می‌کنم و فکر می‌کنم با توجه به کار با بازیکنان کشورهای مختلف می‌توانم از این تجربه‌ها استفاده کنم. این تجارب برای اینکه در این فرصت کم با شرایط تیم آشنا شوم به کارم خواهد آمد.

 این مربی تأکید کرد: مسئولیت و وظیفه خودم را می‌دانم و ترسی از کار ندارم. کسی که می‌ترسد یک سگ می‌خرد تا از او محافظت کند اما من نیاز به سگ ندارم و محافظ نمی‌خواهم چرا که کارم را بلدم.

  مانوئل ژوزه: در سال 2001 که به مصر رفتم فقط می دانستم این کشور تاریخ خیلی غنی دارد و فقط اهرام ثلاثه را می‌شناختم. با این حال در سال 8 سال حضورم در این کشور 20 جام به دست آورده‌ام که 8 تای آن قاره‌ای بود. 3 بار در جام باشگاه های جهان حاضر شدیم و سه رکورد آفریقایی، قاره‌ای زدیم. امیدوارم همان موفقیت‌ها و خوشحالی‌ها را این بار در ایران تکرار کنیم.

سرمربی پرسپولیس در ادامه این نشست خبری در پاسخ به این سؤال که آیا به غیر از محسن عاشوری دستیار ایرانی دیگری انتخاب می‌کند یا خیر عنوان کرد: خیر کادر فنی من کامل است و منتظر مربی دروازه‌بان‌ها هستم. مربی دروازه‌بان‌هایم نامش احمد ناجی مصری است. با او در مصر 8 سال کار کردم.
 مانوئل در پاسخ به این پرسش که صبر مدیران ایرانی کم است و اگر نتیجه نگیرد ممکن است او را کنار بگذارند و آیا در چنین شرایطی قول قهرمانی می‌دهد یا خیر و همچنین در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود رابطه خوبی با کی‌روش سرمربی تیم ملی ندارد اظهار داشت: اجازه بدهید در مورد تیم ملی هیچ حرفی نزنیم و فقط در مورد پرسپولیس صحبت کنیم. من هیچ موقع در مصر قول قهرمانی نداده بودم و فقط به آنها قول دادم هر آنچه در توان دارم به اجرا بگذارم. من در خاورمیانه و آفریقا مربی بوده‌ام و می‌دانم که مسئولیتم سنگین است. اما کار من این است که تیم بسازم. سال اولی که در مصر بودم عنوانی به دست نیاورده‌ام اما در آینده توانستیم پس از 14 سال قهرمان آفریقا شویم و سوپر‌جام آفریقا را هم کسب کنیم.

  سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت تاکید کرد: وقتی من جرأت به خرج داده‌ام و در چنین شرایطی بله گفته‌ام باید به پایش بایستم و البته این حق را داشته باشم که با توجه به این شرایط همه انتظار، صبر و حوصله داشته باشند. من قول می‌دهم که پرسپولیس دوازدهم جدول نشود و قول بیشتر از این نمی‌دهم.

 وی در پاسخ به این سؤال که از دربی پایتخت شناخت دارد و گفته می‌شود او در دربی‌ها همیشه برنده است عنوان کرد: در خیلی از کشورها بردن دربی وزن دیگری دارد و حتی پیروزی در دربی از لیگ مهمتر است. ولی برای ما اصل کار یعنی بردن لیگ مهم است. من در کشورهای پرتغال، مصر، عربستان، چند بار دربی را برده‌ام در پرتغال در یک دربی 7 بر یک به پیروزی رسیدم که یک برد تاریخی شد. در مصر نیز در یک دربی 6 بر یک بردیم که این دربی هم تاریخی شد.

   ژوزه افزود: همیشه وظیفه من این است که از تیم دفاع کنم و برای من بازیکنان خودم بهترین هستند. اگر ببازیم من مربی باخته‌ام اما وقتی می بریم این بازیکنان هستند که پیروز می شوند! من به چیزی که می‌گویم عمل می‌کنم و آنها باید بدانند همیشه در کنارشان هستم.

 سرمربی پرتغالی دراین خصوص  که وقتی کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران شد در مصاحبه با روزنامه آلویور اعلام کرده که کی‌روش به درد فوتبال فرسوده ایران می‌خورد گفت: من اصلا چنین صحبتی با این روزنامه نکردم. دوستان می‌توانند هر چیزی بنویسند اما واقعیت ندارد بعضی‌ها از خود این صحبت‌ها را ابداع می‌کنند.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که سال گذشته هواداران از هفته اول علیه سرمربی تیم شعار می‌دادند و خواهان قهرمانی بودند و آیا شما با این شرایط قول قهرمانی نمی‌دهید اظهار داشت: من هیچ وقت قول قهرمانی نمی‌دهم. کسی که قول می‌دهد فوتبال را نمی‌شناسد. به من پیشنهاد شد و من آمدم و سرمربی‌گری پرسپولیس را قبول کردم. اکنون بازیکنانی داریم و تلاش می‌کنم حداکثر کار را انجام دهند. می‌دانم وقتی یک تیم چندسال مقامی بدست نمی‌آورد صبر و حوصله هواداران کم می‌شود.

    وی افزود:من بهترین بازیکنان را دارم و باید فوتبال خوبی را به نمایش بگذاریم. می‌خواهیم یک فوتبال مدرن را ارائه کنیم و تیمی بسازیم که فوتبال روز را بازی می‌کند. این موضوع نیاز به زمان دارد اما ترسی نداریم.

 سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: می‌دانم هواداران دوست ندارند اتفاقات سال گذشته تکرار شود. بازیکنان حاضرند هرکاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند تا تیم به جایگاه خودش برگردد. شرایط بردن و پیروزی را داریم.

  مانوئل ژوزه در پاسخ به این سوال که صبر و حوصله تماشاگران روی سکوها کم است و عده‌ای در کمیته فنی و خارج از کمیته فنی به دنبال این هستند که سرمربی پرسپولیس شوند اظهار داشت: می‌بینید که ما شروع به کار کرد‌ه‌ایم. هنوز هیچ یک از افرادی که مقابل شما نشسته‌اند قرارداد امضا نکرده‌اند اما با این وجود اینجا نشسته‌ایم چون من به اعتماد حرف آقای رویانیان اینجا نشسته‌ام و آنهایی که نمی‌خواهند این تیم با این کادر نتیجه بگیرد اکنون کنار ما نیستند اما شاید بیایند و بازی ما را ببینند. آنها ممکن است در هر قشری باشند اما ما اینجا هستیم بدون قرارداد.

 وی درپایان افزود: شاید جالب باشد بدانید که این اولین بار است بعد از 36 سال من بدون قرارداد در نشست خبری حاضر شده‌ام و این فقط به خاطر حرف سردار است که برایم قابل اعتماد بود. به هر جهت دوستان بدانند که ما کارمان را می‌کنیم، آنهایی که از ما بدشان می‌آید یک نیم نگاهی به ما داشته باشند.


No comments:

Post a Comment