Monday 23 July 2012

کفاشیان: صداوسیما اهل تعامل با فدراسیون درباره مسئله حق پخش تلویزیونی نیست


 امیر خسروجردی

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه درخواست غرامت 500 میلیون تومانی از سازمان لیگ به دست ما رسیده است"، گفت: به نظر می‌رسد صداوسیما علاقه‌ای ندارد تعاملی در خصوص افزایش حق پخش تلویزیونی با فدراسیون فوتبال داشته باشد.

وی همچنین درباره آخرین وضع مذاکره مسئولان فدراسیون فوتبال و صداوسیما و همچنین شکایت شرکت تبلیغاتی طرف قرارداد فدراسیون فوتبال از سازمان لیگ به دلیل نحوه پوشش تصویری نامطلوب دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و آلومینیوم، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما در این هفته با مسئولان صداوسیما مذاکره خواهیم کرد و اگر با آنها به تفاهم نرسیم اجازه ورود دوربین‌های تلویزیونی را درهفته دوم رقابت‌های لیگ برتر نخواهیم داد و حتی اگر لازم باشد رقابت‌های لیگ برتر را تعطیل می‌کنیم تا حقی از فوتبال در این خصوص ضایع نشود.

رئیس فدراسیون فوتبال درادامه افزود: باید در سیستم فوتبال ما درآمدزایی صورت گیرد تا باشگاه‌ها بتوانند حرکت کنند. ما که نمی‌خواهیم از صداوسیما پول اضافه‌ای بابت حق پخش تلویزیونی رقابت‌های لیگ برتر بگیریم بلکه فقط حق فوتبال و باشگاه‌ها را می‌خواهیم.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که آیا صداوسیما بابت تبلیغات قبل، بین و بعد از پخش مستقیم رقابت‌های لیگ برتر در شبکه‌های سراسری و استانی حدود 180 میلیارد تومان درآمد دارد؟، گفت: این موضوعات به گوش ما نیز رسیده و حتی آن را با مسئولان صداوسیما در میان گذاشته‌ایم اما آنها در پاسخ ما می‌گویند که درآمدشان از طریق پخش رقابت‌های لیگ برتر در شبکه‌های سراسری و استانی 180 میلیارد تومان نیست و شاید فقط یک دهم این مبلغ باشد.

وی افزود: ما هم در پاسخ به مسئولان صداوسیما گفتیم این آگهی‌ها را در اختیار ما قرار دهید تا درآمدزایی کنیم و بخشی از آن را به شما می‌دهیم. آنها نیز در پاسخ به ما گفتند این موضوع باید دست صداوسیما بوده و مبتنی بر سیاست‌های کاری این سازمان باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهارداشت: به نظر می‌رسد صداوسیما علاقه‌ای ندارد که تعاملی در خصوص افزایش حق پخش تلویزیونی با فدراسیون فوتبال داشته باشد و می‌خواهد مبلغ حق پخش تلویزیونی را در حد فصل قبل رقابت‌های لیگ برتر نگه دارد.

وی تصریح کرد: با اینکه ما با صداوسیما قراردادی نداشتیم اما حسن نیت خود را نشان دادیم تا این سازمان بتواند هفته نخست دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر را تحت پوشش قراردهد اما مسئولان صداوسیما در خصوص پخش مستقیم دیدار تیم‌های استقلال و آلومینیوم حسن نیتی نشان ندادند.

کفاشیان در خصوص مبلغ مورد اختلاف بین صداوسیما و فدراسیون فوتبال برای حق پخش تلویزیونی دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر گفت: ما با یک شرکت تبلیغاتی خصوصی قرارداد بسته‌ایم و در این راستا کف درآمد پیش بینی شده برای دریافت حق پخش تلویزیونی را در دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر 5/3 میلیارد تومان  پیش بینی کردیم. بنابراین کف آنچه مدنظر ما برای رقابت‌های این فصل لیگ برتر است، 17 میلیارد تومان است.

وی درپایان در واکنش به اینکه مسئولان صداوسیما در اظهارنظرهایی گفته‌اند در صورتی مبلغ مورد نظر فدراسیون را برای حق پخش خواهند داد که تبلیغات پیرامون زمین چمن ورزشگاه نیز در اختیار آنها قرار گیرد، گفت: مطمئن باشید هیچگاه چنین شروطی را برای دریافت آنچه که حق ماست قبول نمی‌کنیم.


No comments:

Post a Comment