Tuesday 24 July 2012

میلیاردرهای پرسپولیس مغلوب فجر سپاسی باانگیزه شدند


امیر خسروجردی

هفته دوم رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران سه شنبه شب با برگزاری دو دیدار آغاز شد، که طی آن درمهمترین دیدار، پرسپولیس که با جذب بازیکنان گرانقیمت این روزها سوژه اصلی رسانه های شده درورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران 3-2 مغلوب تیم با روحیه فجرسپاسی شیرازشد، تا سرخپوشان پایتخت با این نتیجه نخستین شکست این فصل خود را تجربه کنند، تیم سپاسی نیز با این برد دلجسب خارج از خانه به دومین برد پیاپی خود دست یافت و با شش امتیاز درصدر جدول رده بندی قرارگرفت.

تیم پرسپولیس که با حکم کمیته استیناف دوجلسه از حضور تماشاگرانش درورزشگاه آزادی محروم است، درنیمه اول بازی راتهاجمی آغاز کرد و درلحظات اولیه روی هجوم های کریم انصاریفرد مهاجم ملی پوش خود و امیر حسین فشنگچی می توانست دروازه حریف خود را بازکند، اما بی دقتی این دوبازیکن مانع از بازشدن دروازه فجرسپاسی شد.درادامه این نیمه، سرخپوشان پایتخت دردقیقه 15 توسط امیر حسین فشنگچی دروازه بدون دروازه بان سپاسی را گشودند و از حریف خود پیش افتادند.درادامه این نیمه حملات دوتیم ثمری دربرنداشت واین نیمه با برتری یک به صفر پرسپولیس خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم، شاگردان محمود یاوری درتیم فجرسپاسی برای جبران گل خورده حملات زیادی را روی دروازه پرسپولیس تدارک دیدند و روی یک هجوم برق آسا دردقیقه 52 روی ضربه زیبا و بی نقص عباس محمدرضایی بازی را به تساوی کشاندند. پس از این گل، دوباره تیم فجر بازی را دردست گرفت وبارها تا آستانه فروپاشی دروازه میزبان خود پیش رفت و اگر بازیکنان این تیم قدر موقعیت های بدست آمده را می دانستند دروازه پرسپولیس دوباره باز می شد.درادامه، پرسپولیس که دراین بازی خانگی برد را از دست داده بود برای رسیدن به گل روی دروازه سپاسی حمله می کرد، اما دروازه خود را روی یک ضد حمله باضربه پنالتی بازشده دید.دردقیقه 76 محسن بنگر مدافع پرسپولیس درمحوطه جریمه روی مهاجم سپاسی شیراز مرتکب خطای پنالتی شد و این ضربه را رضا حقیقی کاپیتان این تیم به زیبایی به طاق دروازه سرخپوشان چسباند و تیم خود را 2-1 پیش انداخت.درادامه، این تیم سپاسی بود که بازی بهتری به نمایش گذاشت و دردقیقه 91 روی یک ضد حمله با ضربه محمد مهدی نظری درعین ناباوری به گل سوم رسید و شیرازه پرسپولیس را از هم پاشاند.درلحظات پایانی بازی ، پرسپولیس روی ضربه محمد قاضی دردقیقه 93 به گل دوم رسید، اما این بازی درپایان با برتری 3-2 فجرسپاسی خاتمه یافت.

درپایان این دیدار، مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی پرسپولیس که نخستین باخت خود را دراین فصل تجربه کرده بود، درکنفرانس خبری گفت:تیمی را قبول کرده ام که باید برای قهرمانی تلاش کند، اما باید بپذیرید 15 روی قبل
از لیگ این تیم را تحویل گرفتم. شاید اگر از اول بودم پرسپولیس را به این شکل درست نمی‌کردم. معلوم است بازیکنانم را نمی‌شناسم اما باید کم کم این اتفاق بیفتد.

 سرمربی پرسپولیس گفت: از هیچ چیزی نترسیدم و این کار را قبول کردم و حالا هم جلوی شما سرم بالا است و بدون مشکل جواب‌تان را می‌دهم. ما در نیمه اول بد نبودیم و می‌توانستیم 4 گل بزنیم. حریف حتی یک شانس هم نداشت اما در نیمه دوم بخصوص در خط دفاع کند عمل کردیم و با وجود اینکه همه اینها را تمرین کرده بودیم اما اشتباهات بزرگی انجام دادیم. نمی‌دانم آن توپ پنالتی بود یا نه اما روی گل سوم اشتباه بدی تکرار کردیم که روی گل دوم هم همین کار را انجام داده بودیم.

 درادامه این نشست خبری، یکی از خبرنگاران از سرمربی پرسپولیس پرسید که علی پروین به شدت از نحوه بازی این تیم انتقاد کرده که ژوزه در کمال تعجب به خبرنگاران گفت: من پروین را نمی‌شناسم و نمی‌دانم کیست.


 در همین لحظه، مترجم مربی پرسپولیس وارد عمل شد و همه چیز را برای او توضیح داد که ژوزه در پاسخ گفت علی پروین انتقاد کرده است؟ پس چرا پروین را به جای من به عنوان سرمربی انتخاب نکرده‌اند؟ اگر او باهوش‌تر است بیاید و جای من بنشیند. من 22 قهرمانی در کشورم دارم و بهترین مقام‌ها را کسب کردم. سؤال من اینجاست که اگر پروین بهتر است پس چرا او را نمی‌آورند؟ فکر کنم ایشان در بردها چیزهایی بگوید که انگار متعلق به خودش است اما وقتی ببازیم، باخت فقط یک پدر دارد و آن هم من هستم. اگر ایشان مدیر فنی تیم است باید با من در مورد فوتبال رودررو صحبت کنند

وی در پایان درباره اینکه آیا به این تیم امیدوار هستید یا خیر، گفت: اگر امید نداشتم به اینجا نمی‌آمدم.

دردیگر بازی سه شنبه نیز، تیم راه آهن شهرری 3-1 از سد گهر زاگرس گذشت.سایر بازیهای این هفته چهارشنبه برگزار خواهد شد.

No comments:

Post a Comment