Wednesday 25 July 2012

استقلال پرمدعا با جواد نکونام هم مغلوب سایپای البرز با انگیزه شد


 امیر خسروجردی

درادامه بازیهای هفته دوم رقابت های فوتبال باشگاه های برتر ایران چهارشنبه شب هفت دیدار دیگر برگزارشد که طی آن، درمهمترین دیدار، استقلال تهران درورزشگاه آزادی و درحضور هوادارانش و با ستاره های میلیاردی خود مغلوب تیم سایپای البرز جوان و دونده شد، تا آبی پوشان پایتخت با این نتیجه شاهد نخستین باخت خود دراین فصل باشند، سایپا البرز نیز با این برد به اولین برد خود درفصل جاری دست یافت.

درنیمه اول این دیدار، استقلال که برای بار دوم امیر قلعه نوعی سرمربی خود را به علت محرومیت برروی نیمکت نداشت برای رسیدن به گل حملات دامنه داری را روی دروازه ساپیا تدارک دید، اما مهاجمان این تیم قدر فرصت های بدست آمده را ندانستند تا دروازه سایپا دراین نیمه بسته بماند.آبی پوشان پایتخت که این هفته جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران و باشگاه اوساسونا اسپانیا را به خدمت گرفته بودند دراین بازی از وجود این بازیکن درترکیب ثابت خود استفاده کردند، اما این بازیکن هماهنگی لازم را با سایر بازیکنان این تیم درزمین نداشت.درنهایت این نیمه علیرغم حملات دوتیم باتساوی بدون گل خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم، این تیم سایپا بود که بازیکنان جوان و باانگیزه اش بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و به هیچ عنوان ترسی از بازیکنان نامی استقلال به دل راه ندادند. همین بازی هماهنگ آنها بالاخره نتیجه داد واین تیم دردقیقه 63 روی غفلت مدافعین و دروازه بان استقلال با ضربه زیبای اسحاق سبحانی دروازه آبی پوشان را گشود.درادامه شاگردان امیر قلعه نوعی که باخت را باور نداشتند برای جبران گل خورده یکپارچه روی دروازه سایپا یورش آوردند و صاحب فرصت های خوبی نیز برای گلزنی شدند که این حملات ثمری دربرنداشت تا اینکه فرارآرش برهانی و اشتباه رحمان احمدی دروازه بان سایپای البرز در دفع توپ دردقیقه 80 با ضربه سیاوش اکبرپور منجر به گل تساوی استقلال شد، تا آبی پوشان پایتخت با این گل ازشکست رهایی یابند.درحالیکه بازیکنان استقلال مشغول شادی پس از گل خود بودند، دروازه این تیم روی حمله برق آسا بازیکنان سایپا خیلی زود بازشد.دردقیقه 81 سعید دقیقی مهاجم سایپا از شکاف ایجادشده میان مدافعین استقلال نهایت استفاده را برد و با ضربه ای زیبا برای دومین بار دروازه سید مهدی رحمتی و استقلال را باز کرد.درادامه حملات استقلال برای جبران گل خورده ثمری دربرنداشت و این بازی با برتری 2-1 سایپا به پایان رسید.درپایان این بازی هواداران تیم استقلال که از باخت تیمشان بسیار عصبانی بودند برای نشان دادن ناراحتی خود یکصدا فرهاد مجیدی کاپیتان سابق استقلال را تشویق کرده و شعار علیه کادر فنی این تیم دادند.

امیر قلعه نوعی سرمربی تیم استقلال پس از باخت 2-1 تیمش مقابل سایپا درکنفرانس خبری گفت:نیمه اول اصلاً خوب نبودیم و افتضاح بازی کردیم. در نیمه دوم تغییرات دادیم و تا حدی بهتر شدیم. وقتی گل خوردیم به 4-4-2 تغییر سیستم دادیم و گل زدیم.

 وی افزود: گل دوم سایپا را ندیدم چرا که پایین بودم و از تلویزیون بازی را می‌دیدم و در آن لحظه تلویزیون در حال نشان دادن هواداران استقلال بود. ما اصلاً فوتبال بازی نمی‌کنیم و باید فکری به حال این قضیه کرد.

  سرمربی استقلال درباره اعتراض هواداران این تیم و تشویق فرهاد مجیدی اظهارداشت : این موضوع قبل از بازی آغاز شده بود. مردم حق اظهارنظر دارند و باید حرفشان را بزنند. ما نمی‌توانیم با آنها برخورد کنیم. آنها علاقه داشتند و هیچ‌کس هم به آنها خط نداده بود.

 درسایر بازی های چهارشنبه نیز، تیم صبای قم که با یحیی گل محمدی دربازی اول 4گل به تیم پیکان زده بود این هفته درفولاد شهر اصفهان 2-1 از سد میزبانش ذوب آهن اصفهان گذشت و به دومین برد پیاپی خود دست یافت.فولاد مبارکه سپاهان درادامه روند بردهای خود این بار نیز دراهواز 3-1 فولاد خوزستان را شکست داد،نفت تهران درکرمان با یک گل میزبانش مس این شهر را پشت سرگذاشت، دیداردوتیم پیکان تهران و تراکتورسازی تبریز 1-1 مساوی به پایان رسید، ملوان بندرانزلی درمصاف با مهمانش صنعت نفت آبادان 2-2 مساوی متوقف شد و دیدار تیم های آلومینیوم هرمزگان و داماش گیلان درپایان نود دقیقه گلی دربرنداشت.بدین ترتیب درجدول رده بندی این رقابت ها تا پایان هفته دوم تیم صبای قم با شش امتیاز در صدر قراردارد و دوتیم فجرسپاسی شیراز و فولاد مبارکه سپاهان با همین تعداد امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر دررده های دوم و سوم جای گرفته اند.


No comments:

Post a Comment