Wednesday 18 July 2012

فدراسیون فوتبال اعلام کرد درصورت عدم توافق با صداوسیما مسابقات لیگ برتر به صورت زنده پخش نخواهد شد


علی کفاشیان درباره توافق با مسئولان صداوسیما بر سر مسئله حق پخش تلویزیونی بازی های لیگ برتراظهار داشت: ما می خواهیم
حق فوتبال را بگیریم. نه چیزی بیشتر می خواهیم و نه چیزی کمتر. ما حتی رقم خاصی هم اعلام نکرده ایم و به دلیل اینکه می دانیم درآمد رسانه ملی از پخش مستقیم فوتبال بسیار بسیار بیشتر از چیزی است که به فوتبال می دهد، می خواهیم رقمی بگیریم که منطقی و معقولانه باشد که نه ما ضرر کنیم و نه صداوسیما. فعلا پخش مستقیم رقابت ها هفته اول مشخص نیست و باید در این بحث به صورت تخصصی عمل کرد. برخی شبکه های استانی هم بازی ها را مستقیم برای استانشان پخش می کنند و شبکه های استانی هم در حال حاضر پخش سراسری دارند.در واقع این مسئله فقط برای تیم های خاص نیست. هدف ما این است که باشگاه ها از بحران مالی خارج شوند چرا که حق پخش یکی از پایه های اصلی درآمد زایی باشگاه هاست. من به شخصه امیدوارم که این موضوع حل شود و ما با رسانه ملی به تفاهم برسیم. مذاکرات ما شروع شده و هنوز ادامه دارد. رسانه ملی هم نامه ای به فدراسیون فوتبال نوشته که می خواهیم به آن پاسخ دهیم تا در صورت تفاهم بازی ها به صورت مستقیم پخش شود.

 رئیس فدراسیون فوتبال درباره اظهارات اخیر مک‌ درموت، مربی بدنساز تیم ملی و استعفایش از این سمت و اینکه گفته شده فدراسیون نمی تواند غرامت جدایی مک درموت را بگیرد، گفت: گفت و گوی مک درموت که در آن مسایل سیاسی عنوان شده بود از سوی خود او تکذیب شده است. ایشان استغفا داده و این استعفا مربوط به یکی دو روز پیش نیست و یک ماه است. باید در این باره کی‌روش اظهار نظر کند و منتظر بازگشت وی هستیم تا در این باره تصمیم گیری کنیم. خود کی‌روش هم اعلام کرده با بازگشت به تهران تصمیم گیری می کند. وقتی ماجرا استعفا باشد آن وقت غرامتی در کار نیست و حتی ممکن است جریمه هم پرداخت کند. ادعای ایشان مسایل خانوادگی بوده و اینکه چهار فرزند دارد و نمی تواند در ایران کار کند. باید قرارداد مک درموت بررسی شود.اما ما هم از رفتن ایشان ناراحت هستیم چرا که مربی کاربلد و توانمندی بود. در نهایت کی‌روش باید بر اساس قرارداد عمل کند و یک مربی دیگر جایگزین او شود.

 کفاشیان درباره حضور یا عدم حضور تیم ملی بزرگسالان ایران در مسابقات غرب آسیا و احتمال شرکت تیم ملی زیر 22 سال در این رقابت ها نیزگفت: کنفدراسیون غرب آسیا همیشه از فدراسیون ها می خواهد تا تیم اصلی در رقابت ها شرکت کند. ما هم از کادر فنی در این باره نظر می خواهیم و بر اساس نظر کی‌روش تصمیم خواهیم گرفت. به هر جهت تقویم رقابت های لیگ برتر درباره زمانی رقابت های غرب آسیا قرار دارد و باید بررسی کنیم که چه کاری به نفع تیم ملی خواهد بود.

 وی همچنین  درباره مذاکرات با یک مربی اسپانیایی برای حضور در تیم ملی فوتسال گفت: مربی اسپانیایی که قرار است بیاید نمی خواهد به عنوان سرمربی کار کند و قرار است مدیر فنی باشد. صانعی همچنان سرمربی تیم ملی است و کارها را پیش می برد.

 کفاشیان درپایان درباره تعویق تاریخ دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا و همزمانی بازی آخر رقابت های مقدماتی جام جهانی گفت: ما در این باره پیشنهاد داده ایم و این موارد باید در جلسه هیئت رئیسه اجرایی به تصویب برسد.


No comments:

Post a Comment