Friday 1 June 2012

تیم ملی والیبال ایران با شکست کره جنوبی گام اول مقدماتی المپیک 2012 لندن را محکم برداشت


امیر خسروجردی

رقابت های انتخابی والیبال بازیهای المپیک 2012 لندن از امروز در ژاپن آغاز شد که طی آن ، تیم ملی والیبال ایران در نخستین بازی خود رودرروی تیم کره جنوبی قرارگرفت و موفق شد دریک بازی برتر حریف نامدار خود را با نتیجه قاطع سه به صفر و با نتایج ( 25 17-25- 18و25 - 16) مغلوب کند.

دراین دیدار که برای هر دوتیم از حساسیت زیادی برخوردار بود ، تیم ایران با هدایت خولیو ولاسکو مربی آرژانتینی که با کوله باری از سالها تجربه مربیگری در تیم های بزرگ دنیا برخوردار است به مصاف حریفی رفت که برای این دوره از مسابقات با مربیگری پارک کی وون با آمادگی کامل گام به این رقابت ها گذاشته بود. درگیم نخست  این مسابقه، تیم ایران بازی را طوفانی آغاز کرد و حریف را با بازی درخشان بازیکنان خود درتنگنا قرارداد و با فاصله گرفتن از تیم کره جنوبی، این گیم را با نتیجه 25- 17 از آن خود کرد .

درگیم دوم نیز شرایط به همین گونه بود و والیبالیست های تیم ایران چنان عرصه را به حریف خود تنگ کردند که تیم کره چاره ای جز قبول شکست 25- 18 برابر تیم ایران نداشت تا گیم دوم نیز با برتری مطلق ملی پوشان ایرانی خاتمه یابد .

درگیم سوم هم برتری کامل از آن تیم ایران بود و این گیم نیز با بازی قدرتمندانه بازیکنان ملی پوش ایرانی با نتیجه 25- 16 به سود تیم ایران خاتمه یافت تا درنتیجه این بازی سخت با برتری سه به صفر تیم ایران به پایان برسد.ملی پوشان والیبال ایران شنبه در دومین بازی خود دراین پیکارها درمسابقه حساس دیگری به مصاف تیم قدرتمند چین خواهند رفت.

No comments:

Post a Comment