Saturday 9 June 2012

آلمان با شکست پرتغال، یورو 2012 را با قدرت آغاز کرد


امیر خسروجردی

درادامه چهارهمین دوره این رقابت ها شنبه شب دردومین دیدار از گروه دوم، تیم های ملی فوتبال آلمان و پرتغال درورزشگاه الویو اوکراین به قضاوت  لانوی فرانسوی به مصاف هم رفتند که درپایان، آلمان با یک گل حریف سرسخت خودرا شکست داد، تا ژرمن ها با برد دراین دیدار خود رابه عنوان یکی از مدعیان جدی کسب عنوان قهرمانی این دوره معرفی کنند.

درنیمه اول این دیدار، دوتیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشته و بیشتر جنگ درمیانه میدان جریان داشت، جاییکه کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی پرتغال جدال سختی با مسعود اوزیل بازیساز تیم ملی آلمان و همبازی خود در تیم رئال مادرید داشت.درحالیکه دو تیم حملات زیادی روی دروازه یکدیگر انجام دادند، اما نیمه نخست بدون رد وبدل شدن گلی خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم، بازیکنان تیم ملی آلمان تلاش بیشتری برای پیروزی از خود نشان دادند و درچندین نوبت با ضربات ماریو گومزتا فتح دروازه پرتغال پیش رفتند اما هربار به دربسته خوردند، تا اینکه دردقیقه 72 سانتر زیبای توماس مولر با ضربه سر تماشایی ماریو گومز،  گلزن همراه شد و دروازه پرتغال بالاخره دراین دیدار بازشد، تا شاگردان یواخیم لو درتیم ملی آلمان به برد دراین بازی امیدوارشوند.درادامه، تیم پرتغال که بازی را از دست داده بود برای جبران گل خورده حملات زیادی را روی دروازه آلمان و مانوئل نویر دروازه بان این تیم انجام داد اما این حملات راهی به دروازه ژرمن ها پیدانکرد. درنهایت این بازی پرافت و خیز با برتری یک به صفر تیم ملی آلمان خاتمه یافت. با این برد دلچسب، مردان یواخیم لو به همراه دانمارک 3 امتیازی شدند و از هم اکنون زنگ خطر را برای سایر تیم ها دراین جام به صدا درآوردند.

No comments:

Post a Comment