Tuesday 19 June 2012

انگلیس - اوکراین، صعود رویایی انگلیس و حذف دردناک اوکراین از یورو2012


 امیر خسروجردی

درآخرین بازی از مرحله مقدماتی رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا سه شنبه شب درگروه چهارم، تیم ملی انگلیس درورزشگاه دونتسک اوکراین به قضاوت ویکتور کاسای از مجارستان به مصاف تیم ملی اوکراین یکی از دومیزبان مشترک این دوره رفت و موفق شد حریف خود را با یک گل مغلوب کرده  و به عنوان تیم اول این گروه راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

درنیمه اول این دیدار دوتیم بازی متعادلی را به نمایش گذاشتند و صحنه خاصی  روی دروازه ها رخ نداد و بازی  دراین نیمه درنهایت بدون رد و بدل شدن گلی خاتمه پیداکرد.

درنیمه دوم، تیم ملی انگلیس که وین رونی را پس از دوبازی محرومیت دراختیار داشت دردقیقه 48 با ضربه سر این بازیکن به گل برتری رسید و خود را به عنوان مدعی جدی این گروه معرفی کرد.پس از این گل تیم ملی اوکراین که درآستانه حذف از یورو 2012 قرار داشت برای اینکه گل خورده را جبران کرده و به گل های بعدی نیز دست پیدا کند روی دروازه انگلیس خیمه زد و از دوجناح حملات همه جانبه ای را تدارک دید، اما دراین بازی بخت با این تیم یار نبود و فرصت های این تیم راهی به دروازه حریف پیدا نکرد. دردقیقه 62 توپ مهاجم تیم ملی اوکراین از خط دروازه انگلیس عبور کرد و مدافع این تیم توپ را از داخل دروازه بیرون کشید، اما داور اعتقادی به گل شدن توپ نداشت و به این ترتیب بهترین بخت اوکراین برای رسیدن به گل تساوی از بین رفت. دراین صحنه اعتراض کادرفنی و بازیکنان اوکراین به رای داور اثری نداشت و با این رای، بازی با برتری انگلیس ادامه پیداکرد. درادامه این نیمه، آندره شوچنکو کاپیتان و همه کاره تیم اوکراین که به علت مصدومیت نتوانست درترکیب ثابت تیمش حضور داشته باشد وارد بازی شد تا اولگ بلوخین سرمربی این تیم از همه داشته های خود برای رسیدن به گل دراین بازی بهره ببرد.دردقایق پایانی نیمه دوم حملات دامنه دار بازیکنان اوکراین ثمری دربرنداشت و درپایان این انگلیس بود که با نتیجه یک به صفر برنده مسابقه شد و با این برد دلچسب از سه بازی خود دراین گروه با دوبرد و یک تساوی و کسب هفت امتیاز به عنوان تیم اول به جمع هشت تیم برتر یورو 2012 راه یافت. تیم ملی اوکراین نیز با این نتیجه، با یک برد و دوباخت و کسب سه امتیاز با ایستادن دررده سوم گروه چهار از راه یابی به مرحله بعد بازماند ومانند لهستان دیگر میزبان این دوره حذف شد.

No comments:

Post a Comment