Sunday 10 June 2012

شکست تحقیرآمیز ژاپن مقابل ایران درتوکیو، شاگردان ولاسکو درصعود به المپیک حسرت به دل ماندند


امیر خسروجردی

درآخرین روز رقابت های والیبال انتخابی بازی های المپیک 2012 لندن درتوکیو ژاپن، عصرامروز تیم ملی ایران درحضور ده هزار تماشاگر ژاپنی، تیم ملی این کشور را درسه گیم متوالی وبا نتیجه (25-22، 35-33 و 25-22 ) درهم کوبید، تاشاگردان خولیو ولاسکو با این برد، قدرت برترخود  را به رخ حریفشان بکشند، اما علیرغم شایستگی ملی پوشان والیبال ایران دراین دوره از مسابقات، این تیم ازراه یابی به المپیک بازماند، تا تلخ ترین پیروزی تیم ایران دراین مسابقات رقم بخورد.

این دیدار که برای هر دوتیم جنبه تشریفاتی داشت، زیرا پیش از این بازی، استرالیا با شکست سه به صفر چین با 15 امتیاز به عنوان بهترین تیم آسیایی، به همراه صربستان که با 21 امتیاز قهرمان این دوره از مسابقات شده بود به المپیک لندن صعود کرده بودند  وملی پوشان والیبال ایران تنها برای اعاده حیثیت وارد این مسابقه سخت شدند.درگیم اول، تیم ایران با هدایت خوب ولاسکو نشان داد علیرغم راه نیافتن به المپیک، انگیزه اش برای رودررو شدن مقابل ژاپن ذره ای کم نشده و برای برد به این مسابقه گام گذاشته است.درطول این گیم، تیم ایران با سرویس های عالی فرهاد قائمی  وعلیرضا نادی کاپیتان باتجربه خود و بازی سازی خوب میرسعید معروف و دفاع عالی روی تور امیر غفور و موسوی عراقی برتری نسبی به تیم میزبان داشت و موفق شد گیم نخست را با برتری 25-22 از آن خودکند.

درگیم دوم، ملی پوشان والیبال ایران دوباره مقابل ژاپن برتر بودند و حتی حضور ده هزار تماشاگر ژاپنی نیز که یکصدا تیم کشورشان را تشویق می کردند نتوانست مانع برتری آنها شود.درطول این گیم دوتیم بازی ماراتن گونه ای را به نمایش گذاشتند و تا امتیاز 33 با هم مساوی پیش می رفتند، اما تاکتیک های خوب  وهدایت حرفه ای ولاسکو کاردست تیم ژاپن داد و این گیم هیجان انگیزدرپایان 35-33 به نفع تیم ایران خاتمه پیدا کرد.

درگیم سوم، سرمربی تیم ملی ژاپن تغییرتاکتیک داد و خواست که از قدرت تیم ایران کم کند، اما بازیکنان تیم ایران که دو ست را از میزبان خود برده بودند برای پیروزی دراین دیدار، با روحیه ای مضاعف دراین گیم نیز ظاهر شده  و همه نقشه های مربی چشم بادامی ها را نقش برآب کردند و این گیم نیز درپایان با پیروزی 25-22 تیم ایران به پایان رسید، تا درنهایت این بازی با برتری سه به صفر ملی پوشان والیبال ایران خاتمه یابد. درپایان این رقابت ها تیم ملی ایران با پنج برد و دو باخت و کسب 14 امتیاز درمکان سوم قرارگرفت وشایستگی صعود به المپیک 2012 لندن را هم داشت، اما شکست مقابل استرالیا و صربستان کار دست این تیم داد، تا شاگردان خولیو ولاسکو نتوانند به این بازیها صعود کنند.


1 comment:

  1. اگر هر پیروزی/شکست در یک رقابت ورزشی به معنای تحقیر کردن/شدن باشد، بدان که ما در این میدان بارها و بیشتر تحقیر شده ایم. عقل هم چیز خوبی است.

    ReplyDelete