Saturday 9 June 2012

دانمارک با شکست هلند جام ملت های اروپا را با قدرت آغاز کرد


امیر خسروجردی

درادامه چهاردهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا، عصر شنبه از گروه دوم، تیم های ملی هلند و دانمارک در ورزشگاه متالیست شهر خارکیف اوکراین رودرروی یکدیگر قرارگرفتند، که این بازی حساس با برتری یک به صفر دانمارک خاتمه یافت، تا با شکست هلند، نایب قهرمان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی دراین بازی، نخستین نتیجه غیرمنتظره دراین جام رقم بخورد.

درنیمه اول، برخلاف انتظار این تیم دانمارک بود که عملکرد بهتری داشت و با ارائه یک بازی هماهنگ با تحت فشار قراردادن بازیکنان تیم هلند، نبض بازی را دردست گرفت و دردقیقه 24 روی غفلت خط دفاع و دروازه بان هلند با ضربه زیبای مارتین کرون دهلی قفل دروازه هلند را گشود، تا این گل مانند آب سردی بر پیکر نارنجی پوشان هلند باشد.

درنیمه دوم، بازیکنان هلند برای جبران  گل خورده دست به حملات زیادی زدند و بارها تا گشودن دروازه دانمارک پیش رفتند اما این حملات ثمری برای این تیم دربرنداشت. درادامه این نیمه، دانمارک بازی بهتری به نمایش گذاشت و از حملات گسترده هلند جلوگیری کرد، همین مسئله باعث شد بازیکنان هلند رو به فوتبالی احساسی بیاورند که این مسئله به نفع سفید پوشان دانمارک تمام شد. درنهایت این بازی حساس با برتری یک به صفر دانمارک خاتمه یافت، تا وایکینگ ها که بیست سال پیش درسوئد قهرمان شده بودند دوباره خود را دراین جام به عنوان مدعی جدی نشان دهند.

No comments:

Post a Comment