Wednesday 27 June 2012

اسپانیا - پرتغال، حضور دوباره ماتادورها دردیدارنهایی و خداحافظی رونالدو و پرتغال با یورو2012

امیر خسروجردی

مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا چهارشنبه شب با برگزاری دیدار تیم های ملی اسپانیا و پرتغال آغاز شد که طی آن، این دیدار درپایان 120 دقیقه ماراتن سنگین فوتبال درضربات پنالتی بانتیجه 4-2 به سود تیم اسپانیا خاتمه یافت، تا مدافع عنوان قهرمانی دوره گذشته با این پیروزی دلچسب، به عنوان اولین تیم به دیدارپایانی این دوره راه یابد.

دراین دیدارکه به قضاوت کونیت چاکر و درورزشگاه دانبس آره نا شهر دونتسک اوکراین برگزار شد، دوتیم درنیمه اول بیشتر به ارزیابی خود پرداخته و سعی داشتند درضدحملات به گل برسند.دراین نیمه، اسپانیا درخط میانی به رهبری ژاوی و داوید سیلوا سعی داشت میانه میدان را ازآن خود کند، درسوی دیگر میدان، پرتغال هم به رهبری کریستیانورونالدو همه امیدهای خود را دراین بازی حساس به این بازیکن داده بود. دردقایقی از این نیمه، قرمزپوشان اسپانیا حملاتی را روی دروازه پرتغال انجام دادند که مهاجمان این تیم این فرصت ها را با بی دقتی از دست دادند.پرتغال هم درنیمه اول بیکار نبود و دربرخی دقایق روی فرصت طلبی رونالدو و نانی صاحب چند فرصت خوب گلزنی شد، که این حملات با درخشش ایکر کاسیاس دروازه بان باتجربه اسپانیا بی اثرماند. درنهایت این نیمه با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

با آغاز نیمه دوم، دوتیم دوباره رو به فوتبالی محتاط آورده و بیشتر سعی داشتند روی اشتباهات خط دفاعی یکدیگر به گل برسند.دراین نیمه، پرتغال بارها با کریس رونالدو روی دروازه اسپانیا خطر ساز شد، اما کاپیتان این تیم قدرفرصت های خوب گلزنی را ندانست، درادامه حملات پراکنده دوتیم راهی به دروازه ها پیدانکرد و این بازی درپایان نود دقیقه گلی دربرنداشت و به وقت های اضافه کشیده شد.

دروقت اضافه اول، این تیم اسپانیا بود که توپ و میدان را دردست داشت و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه پرتغال پیش رفت که دراین میان، دردو صحنه پرتغالی ها شانس آوردند که دروازه شان توسط مهاجمان اسپانیا بازنشد.دروقت اضافه دوم نیز دروازه های دوتیم بسته ماند واین ماراتن 120 دقیقه ای به ضربات پنالتی کشیده شد.درضربات پنالتی اسپانیا بهتر عمل کرد وموفق شد این بازی را 4-2 به سود خود خاتمه دهد و با این برد برای دومین دوره پیاپی به دیدار نهایی این مسابقات راه یابد. دیگر دیدارمرحله نیمه نهایی را پنجشنبه شب دوتیم آلمان و ایتالیا درورزشگاه ملی ورشو پایتخت لهستان برگزارمی کنند و تیم پیروز این دیدار، حریف اسپانیا دربازی نهایی خواهد بود که یکشنبه هفته آینده درورزشگاه کیف اوکراین برگزارمی شود.

No comments:

Post a Comment