Friday 8 June 2012

جام ملتهای اروپا با تساوی لهستان ویونان آغازشد



امیر خسروجردی

چهاردهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملتهای اروپا عصر امروز با بازی لهستان یکی از دو میزبان این مسابقات و یونان درورزشگاه شهر ورشو و به قضاوت کارلوس ولاسکو کاربایو اسپانیایی درگروه یک به طور رسمی آغاز شد که این بازی درپایان با تساوی 1-1 دوتیم خاتمه یافت. با این نتیجه لهستان نشان داد که نمی توان این تیم را یکی از تیم های تاثیرگذار دراین جام دانست.

درنیمه اول این دیدار، تیم لهستان بازی را هجومی آغاز کرد و دردقیقه 17 روی ضربه سر زیبای روبرت لواندوسکی مهاجم تیم بورسیا دورتموند به گل برتری دست یافت، تا هواداران مشتاق این تیم که درورزشگاه حضور داشتند با این گل سرازپا نشناسند.پس ازاین گل لهستان چندین حمله دیگر روی دروازه یونان انجام داد که این حملات ثمری برای این تیم دربرنداشت.درحالیکه نیمه اول دقایق پایانی خود را سپری می کرد، سوکراتیس پاپاستاپولوس مدافع تیم یونان با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد تا تیم یونان ده نفره به بازی ادامه دهد.

با آغاز نیمه دوم، تیم یونان برای اینکه گل خورده را جبران کند یکپارچه روی دروازه لهستان، میزبان حمله ور شد و خیلی زود دردقیقه 51 با ضربه دیمیتری سالپینیکیدیس به گل تساوی رسید تا ورزشگاه ورشو درسکوت فرورود. پس از این گل، این تیم یونان بود که نبض بازی را دراختیار داشت و روی دروازه لهستان حمله می کرد و دردقیقه 71 چزنی دروازه بان تیم لهستان روی مهاجم تیم یونان درمحوطه جریمه خطای مسلمی کرد که بلافاصله با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد و تیم یونان صاحب یک ضربه پنالتی شد که این ضربه را کاراگونیس کاپیتان کهنه کار یونان به دستان دروازه بان لهستان کوبید و بهترین فرصت تیمش برای رسیدن به گل برتری را ازدست داد. درادامه بازی بیشتر درمیانه میدان جریان داشت و حملات دو تیم ثمری دربرنداشت تا بازی افتتاحیه جام چهاردهم با تساوی 1-1 لهستان و یونان خاتمه یابد.

No comments:

Post a Comment