Friday 15 June 2012

فرانسه درشب بارانی دونتسک اوکراین را مغلوب کرد و مدعی صعود شد


امیر خسروجردی

دراولین دیدار گروه چهارم مرحله مقدماتی رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا – یورو2012 عصر جمعه، تیم ملی اوکراین یکی از دومیزبان مشترک این دوره درورزشگاه شاختار شهر دونتسک این کشور به قضاوت بورن کوئیپرز هلندی به مصاف تیم ملی فرانسه رفت و درپایان بازی را با نتیجه 2به صفر به حریف خود واگذارکرد، تا فرانسوی ها با این برد روحیه بخش دراین گروه مدعی جدی صعود شوند.زردپوشان اوکراین نیز با پذیرش این شکست تلخ، درمقابل دیدگان هواداران خود سه امتیاز حساس را از دست دادند و صعودشان به مرحله بعد درهاله ای از ابهام قرارگرفت.

درنیمه اول این دیدار ودرهمان دقایق ابتدایی بارش شدید باران و رعد و برق شهر دونتسک آغاز شد وبارش به اندازه ای شدت پیدا کرد که داورهلندی  دستور به توقف مسابقه را داد و دوتیم راهی رختکن شدند و پس ازنزدیک به یک ساعت و زمانی که بارش باران قطع شد، دوتیم دوباره به بازی بازگشتند و با سوت داور این مسابقه ادامه پیداکرد. درنیمه اول، این تیم فرانسه بود که بیشتر توپ و میدان رادراختیار داشت و حملات زیادی را نیز روی دروازه میزبان انجام داد، اما این حملات راهی به دروازه اوکراین پیدا نکرد.دراین نیمه فرانسوی ها یک بار توسط فرانک ریبری به گل رسیدند، اما این گل از سوی داور آفساید اعلام وپذیرفته نشد.درنهایت نیمه نخست بدون گل مساوی تمام شد.


با آغاز نیمه دوم، تیم ملی فرانسه برای برد وارد بازی شد و برای اینکه نتیجه تساوی مقابل انگلیس را فراموش کند از همان دقایق ابتدایی تهاجم را دردستور کار خود قرارداد و دردقیقه 53 روی ضربه دقیق، جرمی منز مهاجم خود به گل برتری رسید و دروازه اوکراین را باز کرد. با این گل فرانسوی ها توپ و میدان را دراختیار گرفتند و درست سه دقیقه بعد، کابایه بازیکن خط میانی آبی پوشان فرانسه توپ برگشتی را با شوتی محکم که از پشت محوطه جریمه اوکراین شلیک شد به گل دوم تیمش بدل کرد وفاصله را دوبرابر کرد.پس از این گل ، بازیکنان تیم ملی اوکراین که دراین دیدار بسیار ناهماهنگ و سردرگم نشان می دادند برای جبران گل های خورده تلاش خاصی صورت ندادند و مشخص نبود چرا دراین دیدار آن تیم آماده بازی با سوئد نبودند. درادامه برتری با تیم ملی فرانسه بود و این تیم بازی را اداره کرد و درنهایت مسابقه را با دوگل به سود خود خاتمه داد و با 4 امتیاز امیدهای خود را برای صعود به مرحله بعد بیشتر کرد.



No comments:

Post a Comment